1. Home
  2. /
  3. Klantendienst
  4. /
  5. 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie

60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie

Valt het product tegen? Of heb je gewoon per ongeluk het verkeerde artikel besteld? Bij Bax Music heb je na aankoop van een product bijna altijd recht op een zichttermijn van maar liefst 60 dagen. Dit is onze 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie. Terugsturen is gratis! Wil je weten hoe het werkt en wat de voorwaarden zijn? Lees gauw verder!

Wettelijk herroepingsrecht en 60 dagen 'niet goed geld terug' | Voorwaarden | Hoe werkt het? | Defecte producten

Wettelijk herroepingsrecht en 60 dagen 'niet goed geld terug'

  • Als je iets aanschaft bij een webwinkel, dan heb je wettelijk het recht om binnen een bepaalde tijd je aankoop ongedaan te maken. Dit recht op bedenktijd heet het 'herroepingsrecht'. Sinds 13 juni 2014 heb je wettelijk minimaal recht op veertien dagen bedenktijd.
  • Bax Music begrijpt dat je niet altijd genoeg hebt aan veertien dagen bedenktijd. Daarom hebben we een eigen 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie.
  • Lees hieronder alle voorwaarden, zodat je precies weet waar je recht op hebt!

Wat zijn de voorwaarden?


Binnen 14 dagen

Meld je het product binnen de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen aan als retour? Dan zijn dit de voorwaarden:

  • Je krijgt het volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk terug (uiterlijk 14 dagen na onze ontvangstbevestiging van je retour). Dit bedrag is inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending. Let op: het product mag alleen maar (voorzichtig) gebruikt zijn om te controleren wat voor soort product het is, wat de kenmerken zijn en hoe het werkt. Is het product minder waard geworden doordat je het op een andere manier hebt gebruikt? Dan krijg je maar een deel van het aankoopbedrag terug. Lees verder voor meer informatie hierover.
    • Als je een product koopt waar ook software bij zit, dan mag de activatiecode van de software niet gebruikt zijn, tenzij dit nodig was voor het beoordelen van de hardware. Als je de licentie wel gebruikt hebt, terwijl dit niet nodig was voor het beoordelen van de hardware, moet je de software laten 'clearen'. Dit betekent dat je de licentie laat resetten door de software-fabrikant, zodat de code opnieuw gebruikt kan worden. Is dit niet gedaan, dan brengen we € 25 aan kosten in rekening voor het vrijgeven van de licentie. Als de software geheel ontbreekt, dan wordt de volledige waarde van de software in rekening gebracht.
       
  • De dag waarop je de aanmelding doet van de retour, moet binnen de periode van 14 dagen vallen. (Dit is 14 dagen vanaf het moment dat het product bij je werd afgeleverd.) Melding kun je doen via het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. Je kunt de retour namelijk ook gemakkelijk via onze retour-portal aanmelden (zie de retour-instructies).
     
  • Na aanmelding van het product heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.
     
  • Verder zijn de volgende producten uitgesloten van retour: 
    • Producten die tot stand zijn gekomen op basis van je eigen specificaties. Bijvoorbeeld kabels die op maat gesneden zijn. 
    • Software waarvan je de verzegeling hebt verbroken.
      • Een software-pakket mag je alleen retourneren als dit nog verzegeld is. Het originele seal-folie moet er dus nog omheen zitten. Als de software-verpakking al geopend is, sturen wij het product weer naar je terug. 
      • Geopende software terugsturen mag alleen als je daarvoor goedkeuring hebt gekregen van een Bax Music medewerker. Deze goedkeuring wordt alleen gegeven als je bijvoorbeeld het verkeerde product hebt ontvangen.
    • Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet ingenomen kunnen worden. Bijvoorbeeld oordopjes en hoofdtelefoons. Wanneer het product niet gebruikt is, dan geldt deze regel niet.


Als een geretourneerd product niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden, dan moeten we helaas een percentage op het aankoopbedrag inhouden. Hoe hoog het percentage zal zijn, hangt af van de prijs en de staat van het product. Zie voor meer informatie het volgende overzicht:

 

Constatering
%
tot € 250
%
€ 250 tot € 1000
%
vanaf € 1000

Eén onderdeel/accessoire ontbreekt
20%
15%
10%

Meerdere onderdelen/accessoires ontbreken
30%
25%
20%

Product is licht beschadigd
20%
15%
10%

Product is zwaar beschadigd
40%
30%
25%

Alle accessoires ontbreken
40%
30%
25%

Product wordt geretourneerd na 14 dagen
zie onder
 
 

 

Na 14 dagen

Is de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen voorbij, dan gaat de rest van onze 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie in. Vanaf dat moment gelden onderstaande voorwaarden:

  • Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug als het product én de originele verpakking compleet en in perfecte staat zijn. Als dit niet zo is, dan krijg je slechts een deel van het aankoopbedrag terug. Lees verder voor meer informatie hierover. Voorbeelden van schade, gebruikssporen en incomplete artikelen zijn: 
    • Krassen, scheuren, deuken, andere soorten schade en vuil. Dit geldt zowel voor het product als voor de originele verpakkingsmaterialen.
    • Ontbrekende originele verpakkingsmaterialen, kabels, handleidingen, download-kaarten enzovoort.
    • Gebruikte activatiecodes van meegeleverde software. Als je bijvoorbeeld een hardware-product koopt waar software bij zit, dan mag de activatiecode van de software niet gebruikt zijn, tenzij dit nodig was voor het beoordelen van de hardware. Als je de licentie wel gebruikt hebt, terwijl dit niet nodig was voor het beoordelen van de hardware, moet je de software laten 'clearen'. Dit betekent dat je de licentie laat resetten door de software-fabrikant, zodat de code opnieuw gebruikt kan worden. Is dit niet gedaan, dan brengen we € 25 aan kosten in rekening voor het vrijgeven van de licentie. Als de software geheel ontbreekt, dan wordt de volledige waarde van de software in rekening gebracht.
       
  • De dag waarop je de aanmelding doet van de retour (zie retour-instructies), moet binnen de periode van 60 dagen vallen.
     
  • Verder zijn de volgende producten uitgesloten van retour: 
    • Producten die tot stand zijn gekomen op basis van je eigen specificaties. Bijvoorbeeld kabels die op maat gesneden zijn. 
    • Software waarvan je de verzegeling hebt verbroken.
      • Een software-pakket mag je alleen retourneren als dit nog verzegeld is. Het originele seal-folie moet er dus nog omheen zitten. Als de software-verpakking al geopend is, sturen wij het product weer naar je terug. 
      • Geopende software terugsturen mag alleen als je daarvoor goedkeuring hebt gekregen van een Bax Music medewerker. Deze goedkeuring wordt alleen gegeven als je bijvoorbeeld het verkeerde product hebt ontvangen.
    • Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet ingenomen kunnen worden. Bijvoorbeeld oordopjes en hoofdtelefoons. Wanneer het product niet gebruikt is, dan geldt deze regel niet.
    • Speciale bestellingen. Dit zijn producten die geen deel uitmaken van ons normale assortiment, maar besteld zijn via de Helpdesk of ons aanvraagformulier.


Als een geretourneerd product niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden, dan moeten we helaas een percentage op het aankoopbedrag inhouden. Hoe hoog het percentage zal zijn, hangt af van de prijs en de staat van het product. Zie voor meer informatie het volgende overzicht:

 

Constatering
%
tot € 250
%
€ 250 tot € 1000
%
vanaf € 1000

Binnenverpakking beschadigd / duidelijk zichtbaar opengemaakt (uitgezonderd blisterverpakkingen)
10%
7%
5%

Buitenverpakking beschadigd, binnenverpakking geopend maar nog in goede staat (uitgezonderd blisterverpakkingen)
10%
7%
5%

Eén onderdeel/accessoire ontbreekt
20%
15%
10%

Verkeerde tape op de originele productverpakking (tape die duidelijk anders is dan de originele tape; bijv. zwart in plaats van transparant)
10%
7%
5%

Binnenverpakking ontbreekt
10%
7%
5%

Meerdere onderdelen/accessoires ontbreken
30%
25%
20%

Product is licht beschadigd
20%
15%
10%

Buitenverpakking ontbreekt
20%
15%
10%

Product is zwaar beschadigd
40%
30%
25%

Alle accessoires ontbreken
40%
30%
25%

Product is defect als gevolg van een fabrieksfout. Je wilt geen reparatie maar directe omruiling, terwijl de 30 dagen-termijn voor directe omruiling al is verstreken.
10%
7%
5%

 

Hoe werkt het?

  • 1. Lees de informatie hierboven.
     
  • 2. Besluit je het product terug te sturen, meld je retourzending dan aan via onze website. Volg de retour-instructies.
    • Opmerking: Het aanmelden van je retourzending volgens de retour-instructies is het makkelijkste. Je kunt echter ook het formulier voor herroeping gebruiken, als je dat liever wilt. Dit formulier zit ook bij de e-mail-bevestiging van je bestelling. Na het indienen van het formulier heb je 14 dagen de tijd om het product naar ons op te sturen. (Let op, dit formulier is niet hetzelfde als het retourformulier.)

> Meer informatie over bestellingen retourneren
> Direct een retourzending aanmelden

Mijn product is defect!

De 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie is alleen bedoeld voor producten die niet voldoen aan je verwachtingen. Is een product defect, dan gelden de normale garantie-regels.

> Informatie over garantie

Veelgestelde vragen & antwoorden

Garantie & Retouren meer vragen

+Ik heb de verkeerde producten gekocht. Wat nu?

Ik heb de verkeerde producten gekocht. Wat nu?

U kunt deze kosteloos naar ons retourneren door gebruik te maken van ons retourformulier. Ga naar www.bax-shop.nl/retour om uw retourzending aan te melden. Onze RMA-afdeling zal uw omruiling dan verder voor u afhandelen.

+Kunnen producten ook in de winkel geruild worden?

Kunnen producten ook in de winkel geruild worden?

Ja dit is mogelijk, mits dit gebeurt binnen de zichttermijn van 60 dagen en het product in nieuwstaat verkeert.

+Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn klantnummer niet meer.

Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn klantnummer niet meer.

Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u uw factuur per e-mail ontvangen en op de factuur staat uw klantnummer. Deze factuur is ook te vinden in uw account, wanneer u ingelogt bent. u kunt ook uw klantnummer vinden via mijn.bax-shop.be en dan kunt u kiezen voor "Account informatie"

Wanneer u niet uw klantnummer kunt vinden, neem dan contact op met onze helpdesk. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn factuur-of ordernummer niet meer.

Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn factuur-of ordernummer niet meer.

Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u uw factuur per e-mail ontvangen en op de factuur staat uw factuur-of ordernummer. Deze factuur is ook te vinden in uw account, wanneer u ingelogt bent via mijn.bax-shop.nl en dan kunt u kiezen voor "overzicht bestellingen" en hieronder vindt u een overzicht van al uw geplaatste bestelling.

Wanneer u niet uw factuur-of ordernummer kunt vinden, neem dan contact op met onze helpdesk. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Kan ik bij een omruiling in de winkel ook alleen het restbedrag betalen?

Kan ik bij een omruiling in de winkel ook alleen het restbedrag betalen?

Ja, dat is mogelijk, mits u uw omruiling binnen de zichttermijn van 60 dagen doet en uw product nog in nieuwstaat is.

+Welke garantie krijg ik op mijn aankoop?

Welke garantie krijg ik op mijn aankoop?

Bij ieder product in de webshop van Bax-shop.be vindt u een garantietermijn. Deze termijnen verschillen per product.

+Welke producten zijn uitgesloten van de zichttermijn van 60 dagen?

Welke producten zijn uitgesloten van de zichttermijn van 60 dagen?

De zichttermijn van 60 dagen geldt niet in de volgende gevallen:

- producten die door Bax-shop.be tot stand zijn gekomen in overeenstemming met specifieke specificaties van u als klant zijnde
- kabels die op maat gesneden zijn
- software waarvan u de verzegeling heeft verbroken
- Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden, zoals oordopjes, headsets en hoofdtelefoons. Mits de artikelen verzegeld verstuurd zijn en de verzegeling verbroken is.

+Welke producten zijn uitgesloten van garantie?

Welke producten zijn uitgesloten van garantie?

De producten uit onderstaande lijst zijn voorbeelden van verbruiksmaterialen en op deze producten geldt alleen garantie op fabrieksfouten:

snaren
trommelstokken
batterijen/accu?s (ook rechargeable's)
rieten
drumvellen en bekkens
lampen
plectrums
flightcases
software
dvd?s
cd?s
potmeters
vloeistoffen
tape
akoestisch schuim
crossfaders
direct downloads
online cursussen

+Kan ik mijn bestelling terugsturen wanneer ik toch niet tevreden ben?

Kan ik mijn bestelling terugsturen wanneer ik toch niet tevreden ben?

Vanaf het moment dat u uw bestelling heeft binnengekregen heeft u een zichttermijn van 60 dagen. Binnen deze afkoelingsperiode kunt u het product gratis terugsturen. Dit kunt u doen door het pakket af te geven op een Bpost postkantoor of postpunt (max, 30 kilo). Uitgebreide informatie kunt u vinden onder Garantie & Retouren.

+Wat houdt de 60-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie in?

Wat houdt de 60-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie in?

Vanaf het moment dat u uw bestelling heeft binnengekregen heeft u een zichttermijn van 60 dagen. Binnen deze afkoelingsperiode kunt u het product "uitproberen" wanneer het product niet naar wens is, dan kunt u het product gratis terugsturen. Dit kunt u doen door het pakket af te geven op een Bpost postkantoor of postpunt (max, 30 kilo). Uitgebreide informatie kunt u vinden onder Garantie & Retouren.

+Wanneer komt mijn reparatie retour?

Wanneer komt mijn reparatie retour?

Doorgaans betreft de doorlooptijd van reparaties twee à drie weken. Onze RMA-afdeling zal u via e-mail op de hoogte houden van het verloop.

+Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd aangekomen is?

Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd aangekomen is?

Wanneer u een bestelling krijgt aangeleverd die ernstig beschadigd is en u kunt al zien dat een of meerdere producten defect zijn mag u de bestelling weigeren. Neem vervolgens wel zo snel mogelijk contact op met de aftersales afdeling. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be. Wanneer u het pakket niet heeft geweigerd, kunt u de zending gratis naar ons opsturen. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.

+Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt binnen de garantietermijn?

Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt binnen de garantietermijn?

We raden u aan om het product naar ons terug te sturen onder begeleiding van een volledig ingevuld retourformulier, dit kunt u doen via www.bax-shop.be/retour, Nadat wij het product in behandeling hebben genomen, stuurt onze retourafdeling het product terug naar de leverancier. Hier wordt het nagekeken en gerepareerd. Wij streven er naar het product binnen twee tot drie weken weer bij u terug te hebben. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.

+Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt buiten de garantietermijn?

Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt buiten de garantietermijn?

U stuurt het product terug naar ons onder begeleiding van een volledig ingevuld retourformulier, dit kunt u doen via www.bax-shop.be/retour. Nadat wij het product in behandeling hebben genomen, stuurt onze retourafdeling het product terug naar de leverancier waar het nagekeken wordt. Hierna doen wij u een prijsvoorstel m.b.t. de reparatiekosten. Accepteert u dit voorstel, dan vervallen de onderzoekskosten en zal het artikel voor de afgesproken prijs worden gerepareerd en terug worden gezonden. Let op: reparaties die minder dan € 200,- kosten worden zonder prijsopgave gerepareerd. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.

+Kan ik mijn Behringer-product naar jullie toesturen ter reparatie?

Kan ik mijn Behringer-product naar jullie toesturen ter reparatie?

Behringer hanteert zijn eigen retour-procedure. Hoe dit in zijn werk gaat, kunt u hier nalezen: http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/nieuwe-garantieprocedure-behringer-en-bugera-producten.html

+Moet ik verzendkosten betalen wanneer ik een defect product naar jullie opstuur?

Moet ik verzendkosten betalen wanneer ik een defect product naar jullie opstuur?

Nee, u kunt het product gratis terugsturen. Dit kunt u doen door het pakket af te geven op een punt voor onze vervoerders, zoals een Bpost postkantoor of postpunt (max, 30 kilo),

+Wat moet ik doen wanneer ik een verkeerd product ontvangen heb?

Wat moet ik doen wanneer ik een verkeerd product ontvangen heb?

Wanneer de levering niet overeenkomt met wat u besteld heeft, dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de klantenservice. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of helpdesk@bax-shop.be. Wij zorgen dat u alsnog zo snel mogelijk het juiste artikel ontvangt. Daarnaast instrueren we u hoe u het verkeerd ontvangen artikel retour kunt zenden.

+Mijn product is kapot geleverd. Wat nu?

Mijn product is kapot geleverd. Wat nu?

In dit geval dient u direct contact op te nemen met onze helpdesk, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u kunnen oplossen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Kan ik mijn geld terugkrijgen wanneer ik mijn product terugstuur?

Kan ik mijn geld terugkrijgen wanneer ik mijn product terugstuur?

Indien u binnen de zichttermijn van 60 dagen niet tevreden bent over het product, is het mogelijk om het product te retourneren en uw geld terug te vragen. Onze administratie-afdeling zorgt er voor dat uw geld binnen 5 werkdagen op uw rekening staat.

+Ik heb mijn defecte product retour gestuurd. Wanneer krijg ik mijn nieuwe?

Ik heb mijn defecte product retour gestuurd. Wanneer krijg ik mijn nieuwe?

Dit is afhankelijk van hoe lang u al in het bezit bent van het artikel. Wanneer u uw product binnen 30 dagen retour heeft gestuurd omdat dit defect was, zullen wij het direct voor u omruilen (mits op voorraad). Als u uw product retour heeft gestuurd buiten de 30 dagen, nemen wij dit ter reparatie aan. De doorlooptijd van reparaties bedraagt gewoonlijk twee à drie weken.

+Ik heb een product geretourneerd maar op de creditnota staat een foutief artikel.

Ik heb een product geretourneerd maar op de creditnota staat een foutief artikel.

In dit geval dient u direct contact op te nemen met onze aftersales-afdeling, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u kunnen oplossen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be.

+Kan ik mijn defecte product ook in de winkel in Antwerpen binnenbrengen?

Kan ik mijn defecte product ook in de winkel in Antwerpen binnenbrengen?

Ja, dit is mogelijk. Wanneer een bij Bax-shop.be aangeschaft product kapot is, kan het ook in onze winkel in Antwerpen binnengebracht worden voor garantie.

+Ik heb mijn geld nog niet terug van mijn retourzending.

Ik heb mijn geld nog niet terug van mijn retourzending.

In dit geval dient u direct contact op te nemen met onze aftersales-afdeling, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u kunnen oplossen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be.

+Kan ik mijn bestelling retourneren via Kiala?

Kan ik mijn bestelling retourneren via Kiala?

Nee, dit is helaas niet meer mogelijk. U kunt wel gebruik maken van een Bpost postkantoor,

+Wat is de status van mijn retourzending?

Wat is de status van mijn retourzending?

Als u een update wilt hebben over uw retourzending, kunt u contact opnemen met de aftersales-afdeling. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.nl.

+Hoe stuur ik een pakket terug?

Hoe stuur ik een pakket terug?

U kunt uw bestelling retourneren, door uw bestelling online aan te melden via http://www.bax-shop.be/nl/retour Wanneer u dit heeft gedaan, dan kunt u uw bestelling retourneren inclusief het ingevulde retourformulier.

Bax-shop.be | Open Dag 26 mei 2018