Gratis verzending vanaf € 50,-
60 dagen "niet-goed-geld-terug" garantie
Voor 23:00 besteld, morgen in huis
3 jaar Bax Music garantie

Retourneren

Klik hier om je retourzending aan te melden


Je leest hier alles over het terugsturen en ruilen van producten bij Bax Music.

Wat kan ik retourneren? | Retour-voorwaarden | Retour aanmelden | Retourformulier en -label | Gratis retourneren | Terugstorten | Verkeerde product ontvangen | Ruilen | Status retour | Zie ook

Informatie over retourneren


Wat kan ik retourneren?

In de volgende gevallen kun je een bestelling retourneren. Klik verder om er meer over te lezen.

> 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie / bedenktermijn
> Beschadigd product ontvangen
> Defect binnen de garantie
> Reparatie buiten de garantie
> Verkeerd product ontvangen

Weet je genoeg?

> Meld hier je retourzending aan

Wat zijn de retour-voorwaarden?

Verpakken en verzenden

  • Gebruik goed verpakkingsmateriaal! Je bent zelf verantwoordelijk voor schade die ontstaat als gevolg van het versturen in een slechte verpakking. Ons advies:
    • 1. Als je de originele verpakkingsmaterialen nog hebt, doe het product daar dan eerst in. Heb je deze niet, zorg dan voor ander goed verpakkingsmateriaal.
    • 2. Doe hier vervolgens een goede 'omverpakking' omheen. Bijvoorbeeld de Bax Music-doos waarin het product geleverd werd.
    • 3. Gebruik indien nodig opvulling, zodat het product niet heen en weer kan schuiven in de omverpakking. 

  • Op de originele verpakking van het product niet schrijven en geen stickers e.d. plakken. Op bijvoorbeeld de Bax Music-doos waarin het product geleverd werd, kan dat natuurlijk wel.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Bewaar het tracking-nummer dat je van de vervoerder krijgt totdat je onze ontvangstbevestiging hebt gekregen.
  • Voeg altijd het ingevulde retourformulier bij de retourzending (in de buitenste doos). Alleen volledig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen. Meer informatie hierover vind je onder het kopje 'Hoe stuur ik producten gratis terug?'
  • Plak het retourlabel over je eigen adres (op de buitenste doos). Meer informatie hierover vind je onder het kopje 'Hoe stuur ik producten gratis terug?'
  • Goederen moeten opgestuurd worden via de gekozen/aangewezen vervoerder.

60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie

Opmerkingen over software

  • Een software-pakket mag je alleen retourneren als dit nog verzegeld is. Het originele seal-folie moet er dus nog omheen zitten. Als de software-verpakking al geopend is, sturen wij het product weer naar je terug. 
  • Geopende software terugsturen mag alleen als je daarvoor goedkeuring hebt gekregen van een Bax Music medewerker. Deze goedkeuring wordt alleen gegeven als je bijvoorbeeld het verkeerde product hebt ontvangen.
  • Bij sommige hardware-producten wordt ook software meegeleverd, bijvoorbeeld op een CD of als download-code. Als je het hardware-product retourneert, mag de licentie van de software niet gebruikt zijn (tenzij dit nodig was voor het beoordelen van de hardware). Als je de licentie wel gebruikt hebt, terwijl dit niet nodig was voor het beoordelen van de hardware, brengen we € 25 aan kosten in rekening voor het vrijgeven van de licentie. Als de software geheel ontbreekt, wordt de volledige waarde van de software in rekening gebracht.

Vragen?

Neem voor vragen contact op met onze Helpdesk onder telefoonnummer 03 60 52 226 of rechtstreeks met de Aftersales-afdeling via rma@bax-shop.be.

> Direct je retourzending aanmelden

Hoe meld ik mijn retour aan?

Ga naar:

> Direct je retourzending aanmelden

Waar vind ik het retourformulier en retourlabel?

Na het aanmelden van je retourzending krijg je van ons binnen 48 uur een e-mail met een retourformulier. Daarnaast krijg je een e-mail met een retourlabel. Het retourformulier vul je volledig in en doe je in de buitenste doos bij het product / de producten. Het label plak je op de buitenkant van deze doos, over je eigen adres heen.

  • Let op: het retourformulier is niet hetzelfde als het formulier voor herroeping dat bij de e-mail-bevestiging van je bestelling zit. Het formulier voor herroeping is alleen bedoeld om aan te geven dat je een product wilt gaan terugsturen. Het is overigens makkelijker om, in plaats van het herroepingsformulier, je retourzending gewoon aan te melden via onze website:

> Direct je retourzending aanmelden

Hoe stuur ik producten gratis terug? (België)

Indien je producten wilt retourneren die gezamenlijk minder dan 30 kg wegen, dan kun je deze gratis retourneren via een Bpost postkantoor of Postpunt. Daar kun je een medewerker aanspreken die je zal assisteren met het verwerken van de retourzending. Geef in ieder geval goed aan dat het een retour voor Bax Music / Bax-shop betreft, om in aanmerking te komen voor het gratis retourneren. De baliemedewerk(st)er zal dan voor een retourlabel zorgen en daarbij zorg dragen voor de verzending van jet pakket. Als bewijs van afgifte krijg je een bon, voorzien van het tracking-nummer van de retourzending.

Bewaar deze goed, totdat je van ons een ontvangstbevestiging gekregen hebt en zeker weet dat het pakket goed bij ons aangekomen is. Indien je producten wilt retourneren die gezamenlijk meer dan 30 kg wegen, neem dan contact op met onze Helpdesk via 03 60 52 226. Wij zullen dan in overleg een afhaalopdracht inplannen. De producten die je wilt retourneren worden dan bij je thuis (of op een andere locatie) opgehaald door een koerier.

> Direct je retourzending aanmelden 

Wanneer wordt mijn aankoopbedrag teruggestort?

Voor informatie over het terugkrijgen van je aankoopbedrag ga je naar:

> Terugbetaald worden

Ik heb het verkeerde product ontvangen!

Komt de levering niet overeen met wat je besteld hebt, dan kun je de verkeerd geleverde producten uiteraard zonder extra kosten terugsturen. Zie de instructies hierboven onder het kopje 'Hoe stuur ik producten gratis terug?'. We zullen na ontvangst van het tracking-nummer van de retourzending het juiste product zo spoedig mogelijk naar je opsturen.

  • Let op: neem bij verkeerd geleverde producten altijd vooraf contact op met onze Helpdesk onder telefoonnummer 03 60 52 226 of via klantendienst@bax-shop.be.
  • Let bij het terugsturen op de retour-voorwaarden (zie hierboven).

> Direct je retourzending aanmelden

Hoe kan ik een product ruilen?

Informatie over het ruilen van producten vind je hier:

> Product ruilen

Wat is de status van mijn retour?

We willen je vragen om alle informatie hierboven te lezen. Zo kom je te weten hoe lang je moet wachten op een retour-ontvangstbevestiging en op het terugstorten van eventuele tegoeden. Mocht het toch langer duren, dan kun je contact opnemen met onze Helpdesk onder telefoonnummer 03 60 52 226 of rechtstreeks met de Aftersales-afdeling via rma@bax-shop.be.

Zie ook

> Garantie
> 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie
> Reparaties
> Status van reparaties
> Defect product ontvangen