5 manieren om je netwerk uit te breiden tijdens ADE

Amsterdam Dance Event (ADE) is een van de drukste en interessantste weken van het jaar voor dance music industry professionals. Mensen uit alle uithoeken van de wereld komen voor een week naar Amsterdam om het komende jaar te bespreken en plannen te maken. De conferentie is niet alleen heel leuk, het is ook een fantastische kans om je netwerk te vergroten. Gastblogger Mischa Sigtermans, CEO en oprichter van artistmanagement-softwarebedrijf Stagent, vertelt hoe dat werkt.

#1. Meld je aan voor de Delegates Database

Als je naar ADE gaat (en dus een ticket hebt), kun je je aanmelden voor de Delegates Database. Hier vind je alle andere mensen die naar ADE komen dit jaar en je kunt ook contact met ze opnemen. Andersom kunnen andere mensen ook jou contacten via de database. Let op: het kan enorm effectief zijn, maar je kunt ook gek worden van alle berichtjes. Hoe dan ook, als je wilt groeien binnen de muziekindustrie, dan is dit een goed startpunt.

#2. Ga naar zoveel mogelijk netwerkborrels

Er zijn netwerkborrels in alle soorten en maten tijdens ADE. Neem de tijd om alle events op te zoeken die interessant kunnen zijn, zorg dat je erbij bent en dat je de juiste mensen te spreken krijgt!

#3. Prioriteiten stellen is key

Wees gewaarschuwd, het is heel makkelijk om jezelf te verliezen in alle feestjes tijdens ADE. Maak een plan en maak verstandige keuzes. Er gebeurt zoveel in Amsterdam tijdens ADE dat het onmogelijk is om alle evenementen mee te maken. Hoe ga je het beste te werk? Ga samen met mensen uit je netwerk naar een paar shows en zorg zo dat je nieuwe mensen ontmoet.

#4. Focus je niet te veel op de conferentie

Ja, de panels en presentaties zijn interessant, maar de echte waarde van ADE zit ‘m voor jou in de netwerkborrels. ADE is de beste plek om meer te leren over de muziekindustrie en een idee te krijgen van hoe de scene in elkaar zit. Dus als je je netwerk wilt laten groeien, focus je dan op de netwerkborrels en laat de conferentie links liggen.

#5. Zorg dat je het leuk hebt

Niet onbelangrijk, neem het niet te serieus en zorg vooral dat je het naar je zin hebt. De dance music community ontvangt je met open armen en iedereen wil het vooral leuk hebben en het leven vieren. Dus zorg vooral dat je leuke dingen doet en dan komt alles goed!

Zie ook

» Interview Moon Jelly Agency – Marketing voor de pure muzikant
» Platendeals voor muzikanten – Advies van een advocaat
» Publishing deals voor muzikanten – Een advocaat legt uit
» Muziekproductie en het geheim van een effectieve contentkalender
» Meer aandacht voor je muziek? ‘Positionering’ is het antwoord
» Artiesten-managers in de muziekindustrie – Heb je die wel nodig?
» Verzekeringen voor muzikanten – Belangrijk of niet?
» Muzikant: met een membership maandelijkse inkomsten genereren
» Marketing en Business voor muzikanten – Strategieën & tips

Gastblogger Mischa Sigtermans (Stagent)
Mischa Sigtermans is DJ, de helft van het hardstyle-duo Break of Dawn en founder van Stagent. In 2013 runde hij een booking agency voor locale DJ’s en kwam er al snel achter dat artiesten en artiesten-managers ontevreden waren met bestaande artist management software. Dit kon veel beter en zo ontstond Stagent. Met Stagent kunnen artiesten en agencies hun boekingen op een compleet nieuwe en intuïtieve manier beheren.
Geen reactie

Nog geen reactie...

Laat een reactie achter