1. Home
  2. /
  3. Nieuws
  4. /
  5. RCF presenteert nieuwe actieve TT25/TT22 PA-speakers

RCF presenteert nieuwe actieve TT25/TT22 PA-speakers

De ontwikkelingen staan niet stil bij RCF (Radio Cine Forniture). De Italiaanse fabrikant maakt sinds 1949 naam met hoogwaardige audiosystemen. Het heeft er ook niet bepaald de schijn van dat deze activiteiten afnemen, getuige de nieuwe speakers TT22-A II, TT25-A II en de stage monitor TT25-CXA.

De ontwikkelingen staan niet stil bij RCF (Radio Cine Forniture). De Italiaanse fabrikant maakt sinds 1949 naam met hoogwaardige audiosystemen. Het heeft er ook niet bepaald de schijn van dat deze activiteiten afnemen, getuige de nieuwe speakers TT22-A II, TT25-A II en de stage monitor TT25-CXA.

Ze zijn onmisbaar in het live-circuit. Of u ze nou meeneemt als artiest zijnde, of u exploiteert een zaal en zoekt een PA-installatie, u heeft gewoon een goede audio-installatie nodig. En liefst ook nog een beetje hard, en met een beetje een goede klank. Die 'beetjes' kunt u gerust weglaten bij de TT25/TT22 van RCF, deze kasten maken een geluid om voor te buigen.

De TT22-A II en TT25-A II

De keuze uit deze twee modellen is eigenlijk puur en alleen gebaseerd op de woofers. De TT25 heeft een 15 inch woofer met een 1.5 inch tweeter, terwijl de TT22 een 12 inch woofer heeft, met weer een 1.5 inch tweeter. De TT25 produceert een SPL van 134 dB terwijl de TT22 vanuit z'n iets kleinere kast nog altijd een SPL van 131 dB de zaal in stampt. Beide speakers hebben een brede afstraling van 90 graden horizontaal en 60 graden verticaal. Het zijn echte allrounders, geschikt voor theaters, receptiezalen, aula's, kerken etc.

De TT25-CXA

Dit is de stage monitor, want performers willen zichzelf natuurlijk ook nog horen. De CX in het typenummer slaat op de speakerconfiguratie: coaxiaal. Het grote voordeel hiervan is dat er geen fasefouten ontstaan aangezien woofer en tweeter op dezelfde plek hun geluid genereren. Overigens kunnen deze stage monitors ook gewoon rechtop gebruikt worden als speaker voor kleinere zaaltjes. De maximale SPL van 133 dB is natuurlijk ronduit netjes.

Wat de serie als geheel biedt is een full-range frequentierespons en RDNet. Dit laatste is technologie waarmee door een equalizer een akoestisch slechte zaal redelijk gecompenseerd wordt. U krijgt dus een zeer neutrale sound, precies zoals de producer het bedoeld heeft. Kortom, het zijn gewoon oerdegelijke speakers. Als u als mobiele performer interesse heeft in een eigen PA-systeem, dan zijn deze drie modellen beslist een eerste overweging voor u.

Wilt u op de hoogte blijven van al ons laatste nieuws, schrijf u dan nu in op onze nieuwsbrief!

Bax-shop.be | Spot prijsjes