- Home /
- Klantendienst /
- Verzenden & Bezorgen
Verzenden & Bezorgen
Bij Bax Music kun je je bestelling op diverse manieren laten verzenden en bezorgen. Je leest hier alles over bezorgmogelijkheden, afhalen, verzendkosten en speciale services.
Voor 23:00 uur, morgen in huis | Voor 16:00 uur, morgen in huis | UPS | Standaard verzendkosten / gratis verzending | Toetsen Service | Cargo/vrachtzendingen | Afhalen bpost PostPunt / Mondial Relay | Afhalen in winkel | Rembours | Vervoerders | Zie ook
Voor 23:00 uur besteld, morgen in huis (bpost)
Is een product op voorraad en bestel je het voor 23:00 uur, dan heb je het morgen in huis. Als je op zaterdag of zondag bestelt, dan wordt je bestelling op dinsdag geleverd.
- Voor deze service gelden de standaard verzendkosten: gratis verzending vanaf 75 euro en € 4,95 verzendkosten voor bestellingen onder de 75 euro (voor producten met een verpakking tot 20 x 10 x 2.5 cm is dat € 2,95).
- Kies je voor bijzondere verzend- of betaalopties, dan kunnen er extra kosten gerekend worden. Dit wordt vanzelf duidelijk als je het bestelproces doorloopt.
- Uitzondering: voorradige cargozendingen worden gewoonlijk binnen twee werkdagen geleverd. Zie 'Cargozendingen' hieronder voor meer informatie
- CO2-neutraal: bij bpost ben je verzekerd van CO2-neutrale verzending. Zie het certificaat.
Voor 16:00 uur besteld, morgen in huis (PostNL)
Is een product op voorraad en bestel je het voor 16:00 uur, dan heb je het morgen in huis. Als je op zaterdag of zondag bestelt, dan wordt je bestelling op maandag geleverd.
- Je hebt ook de mogelijkheid om een andere bezorgdatum te kiezen.
- Bezorging op zon- en feestdagen is niet mogelijk.
- Verzendkosten:
- Voor bestellingen vanaf 75 euro betaal je € 1,50 verzendkosten en onder de 75 euro € 6,50.
- Grote pakketten: vanaf 75 euro betaal je € 5,50 en onder de 75 euro € 10,50.
- In de winkelwagen zie je vanzelf wat de verzendkosten zijn voor jouw bestelling.
- CO2-neutraal: bij PostNL ben je verzekerd van CO2-neutrale verzending.
UPS (volgende werkdag)
Is een product op voorraad en bestel je het voor 16:00 uur, dan heb je het de volgende werkdag in huis.
- Je hebt ook de mogelijkheid om een andere bezorgdatum te kiezen.
- Bezorging in het weekend en op feestdagen is niet mogelijk.
- Kies je voor UPS Saver in plaats van UPS, dan behandelt de vervoerder je pakket met prioriteit. Hiermee ben je er extra zeker van dat je de bestelling de volgende dag ontvangt.
- De vaste verzendkosten voor UPS zijn € 17,25. Voor UPS Saver variëren de verzendkosten, afhankelijk van het gewicht van het pakket. In je winkelwagen zie je vanzelf wat de kosten zijn.
Goed om te weten
- Voor extra grote pakketten kan de vervoerder afwijken (zie onder). Je ziet in je winkelwagen vanzelf wat de mogelijkheden zijn.
- Kies je voor bijzondere verzend- of betaalopties, dan kunnen er extra kosten gerekend worden. Dit wordt vanzelf duidelijk als je het bestelproces doorloopt.
Standaard verzendkosten / gratis verzending
Voor standaard-verzending geldt het volgende:
-
Bestellingen vanaf 75 euro: gratis verzending.
-
Bestellingen van minder dan 75 euro: € 4,95
-
Voor producten met een verpakking tot 20 x 10 x 2.5 cm is dat € 2,95. Op de pagina van het product of in de winkelmand wordt vanzelf duidelijk wat de kosten zijn.
-
-
Voor speciale verzendmethodes kunnen andere bedragen gelden. Lees hieronder verder voor meer informatie.
Bax Music 'Toetsen Service'
Bestel je een toetsinstrument, zoals een digitale piano, synthesizer of keyboard, met een waarde van minimaal € 1000,-? Dan kan Bax Music je bestelling ook thuis bezorgen met een speciale koeriersdienst. Je toetsinstrument wordt op de gewenste plek gezet en gebruiksklaar gemaakt. De kosten voor de Bax Music 'Toetsen Service' bedragen € 29,95. Voor het laten bezorgen van (digitale) vleugels & digitale piano's >100kg op een etage in een gebouw waar geen lift aanwezig is, kunnen extra kosten in rekening worden gebracht.
Cargozendingen/vrachtzendingen
Als je bestelling bestaat uit veel grote en/of zware producten (zoals truss, luidsprekers, flightcases of grote hoeveelheden vloeistoffen), dan maken wij er een vrachtzending van. Een vrachtzending wordt gewoonlijk per pallet verstuurd vanwege de grootte en het gewicht. Je bestelling wordt bezorgd tot aan de deur op de begane grond. De vervoerder neemt de pallet niet mee retour.
-
Pakketten waarvan de langste zijde langer is dan 1.5 meter en/of waarvan het gewicht meer dan 30 kilo is, worden altijd een vrachtzending.
-
Wordt je zending een cargozending, dan wordt hij bezorgd door UPS of door Bax Music zelf, tenzij je gebruikmaakt van de Toetsen Service (indien beschikbaar). Tijdens het bestelproces in je winkelwagen zie je vanzelf welke bezorgmogelijkheden beschikbaar zijn.
-
Voorradige producten heb je in de volgende werkdag in huis.
-
UPS bezorgt alleen op maandag tot en met vrijdag.
Afhalen bij bpost PostPunt of Mondial Relay Afhaalpunt
Wil je je bestelling liever ophalen bij een van de vele Belgische afhaalpunten van bpost of Mondial Relay? Klik hieronder voor meer informatie.
> Afhalen in winkel of bij afhaalpunt
Afhalen in winkel
Je kunt er altijd voor kiezen om je bestelling op te halen in een van onze winkels. Klik hieronder voor meer informatie.
> Afhalen in winkel of bij afhaalpunt
Zie ook:
> Openingstijden Bax Music Antwerpen - Muziek & Visie
> Openingstijden Bax Music Goes
> Betaalmogelijkheden in winkels
Rembourszending
Bij betalen onder rembours reken je je bestelling pas af met de vervoerder op het moment dat deze je pakket bezorgt. Klik hieronder voor meer informatie.
> Kosten en voorwaarden rembours
Vervoerders
Wij werken samen met de volgende vervoerders:
-
bpost
-
PostNL
-
UPS
-
Mondial Relay
Uit welke vervoerders je kunt kiezen, hangt onder andere af van de bezorgopties die je hebt geselecteerd. Dit wordt vanzelf duidelijk zodra je je product gaat bestellen.
Zie ook
> Track en trace
> Bezorgen in het buitenland
> Bestelling niet ontvangen
> Afleveradres wijzigen
> Bestelling wijzigen, annuleren of weigeren
> Deellevering
> Levertijden
Veelgestelde vragen & antwoorden
Verzending & Bezorging meer vragen
Waarom werkt mijn Track & Trace-nummer niet?
Wanneer u uw nummer heeft gekregen en dit dezelfde avond nog niet werkt, dan kan het zijn dat de zending nog niet is opgehaald door de vervoerder. Het is in dat geval raadzaam de volgende ochtend nog eens te kijken. Mocht de track & trace-code niet werken, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kunnen via de vervoerder zien wanneer de zending geleverd wordt. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Wat zijn de verzendkosten?
Bij bestellingen boven 75,- betaalt u geen verzendkosten. Bij bestellingen onder 75,- incl. btw zijn de verzendkosten 4,95. Uitzondering op deze regels zijn remboursbestellingen. Hiervoor geldt te allen tijde een opslag van 9,95.
Kan ik achterhalen waar mijn bestelling zich bevindt wanneer het pakket verstuurd is?
Bij iedere bestelling die verzonden wordt ontvangt u via e-mail een Track & Trace-nummer. Met dit nummer kunt u achterhalen waar uw pakket zich bevindt. Heeft u de orderbevestiging niet per e-mail ontvangen? Kijk dan eerst even of deze niet door uw spamfilter is geblokkeerd. Is dit niet het geval, neem dan direct contact met ons op. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Worden bestellingen ook op zaterdag bezorgd?
bpost levert ook pakketten op zaterdag. Alleen cargo-zendingen, dat wil zeggen pallets en grote goederen zwaarder dan 30 kg of langer dan 1.50 meter worden niet op zaterdag bezorgd.
Welke producten worden per cargozending verzonden?
Een cargozending bestaat uit pallets of stukgoederen. Producten die zwaarder zijn dan 31,5 kg en lichter zijn dan 50 kg worden tot de stukgoederen gerekend. Ook producten waarvan de langste zijde langer is dan 1,75 m vallen in deze categorie. Producten die zwaarder zijn dan 50 kg worden per pallet verzonden. Het kan gebeuren dat de track & trace-code niet werkt. Wanneer dit het geval is, neem dan even contact op met de klantenservice van Bax-shop.nl. Wij kunnen via de vervoerder precies zien wanneer de zending geleverd gaat worden. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Kan mijn bestelling vertraging oplopen?
Helaas is het mogelijk dat er vertragingen optreden bij de levering van uw bestelling, bijvoorbeeld als gevolg van winterse neerslag of drukte rond de feestdagen. Bax-shop.be kan hier niet aansprakelijk voor worden gesteld. Wel zullen wij ons altijd inzetten voor het vinden van een passende oplossing.
Kan ik mijn bestelling ook zelf afhalen in de winkel?
Ja, u kunt uw bestelling zelf afhalen bij onze winkel in Antwerpen. Wacht voor de zekerheid het bericht af, dat uw bestelling klaar ligt. Dan weet u zeker dat uw bestelling compleet is. Geef in de winkel aan dat u al een bestelling heeft gedaan en het verkooppersoneel helpt u snel verder.
Hoe worden bestellingen verstuurd?
De pakketten verstuurd door Bax-shop.be worden binnen Belgie verzonden via een van onze vervoerders zoals bpost of UPS. In het buitenland neemt een partner van onze vervoerders, bijvoorbeeld DPD, dit voor zijn rekening.
Kan ik een bestelling in delen laten leveren wanneer niet alle bestelde producten op voorraad zijn?
Wanneer slechts een deel van uw bestelde producten op voorraad is, kunt u er voor kiezen om te wachten tot alles binnen is of om de artikelen los te laten leveren. U krijgt hiervoor de gelegenheid tijdens het plaatsen van uw bestelling in de laatste stap van het bestelproces. Het is bij rembourszendingen niet mogelijk een levering in delen te laten leveren. Deze worden altijd in één keer geleverd.
Kan elke bestelling in delen geleverd worden?
Nee, het is bij rembourszendingen niet mogelijk een levering in delen te laten leveren. Deze worden altijd in één keer geleverd. Bij alle overige betaalmethoden is dit wel mogelijk.
Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
De vervoerders hanteren geen vaste bezorgtijd. De postbode heeft van 08.00 uur tot 20.00 uur de tijd te leveren. Wanneer niemand thuis is, wordt er een briefje in uw brievenbus gestopt en kunt u zelf online een nieuwe bezorgdatum kiezen. Wanneer niemand voor de tweede keer thuis is, dan kan het pakket gedurende een periode van twee weken afgehaald worden op een afhaallocatie van onze vervoerders. U kunt ook gebruik maken van Bax-shop "Op afspraak" Met Bax-shop 'Op afspraak'® kunt u zelf de bezorgdatum en het tijdvak van levering kiezen, tot een maand na de dag van uw bestelling. Dit geldt bij producten uit voorraad leverbaar.
Kan ik een bezorgtijd afspreken?
De vervoerders hanteren geen vaste bezorgtijd. De postbode heeft van 08.00 uur tot 20.00 uur de tijd te leveren. Wanneer niemand thuis is, wordt er een briefje in uw brievenbus gestopt en kunt u zelf online een nieuwe bezorgdatum kiezen. Wanneer niemand voor de tweede keer thuis is, dan kan het pakket gedurende een periode van twee weken afgehaald worden op een afhaallocatie van onze vervoerders. U kunt ook gebruik maken van Bax-shop "Op afspraak" Met Bax-shop 'Op afspraak'® kunt u zelf de bezorgdatum en het tijdvak van levering kiezen, tot een maand na de dag van uw bestelling. Dit geldt bij producten uit voorraad leverbaar.
Kan ik een bestelling onder rembours laten versturen?
Ja, dit kan. U betaalt het bedrag van uw bestelling aan de bezorger. Dit kan bij bedragen tot 1000,-. Een rembourszending kan niet in delen worden uitgeleverd. Alle producten moeten dus eerst op voorraad zijn bij Bax-shop.be voordat wij de zending kunnen versturen.
Wat zijn de extra kosten die ik moet betalen om mijn bestelling onder rembours te laten versturen?
Bij bestellingen onder rembours betaalt u een opslag van ? 9,95.
Waarom is mijn product geleverd in een veel te grote doos?
Bax-shop.be heeft ervoor gekozen de meest voorkomende formaten van dozen te gebruiken. Indien het bestelde product afwijkende maten heeft is het magazijn genoodzaakt dit in een niet precies passende doos op te sturen. De doos wordt uiteraard goed opgevuld met luchtkussens om de kwaliteit van het product te waarborgen.
Wat is Bax-shop 'Op afspraak'®?
Met Bax-shop 'Op afspraak'® kunt u zelf de bezorgdatum en het tijdvak van levering kiezen, tot een maand na de dag van uw bestelling. Dit geldt bij producten uit voorraad leverbaar. Leveringsdatum kunt u zelf aangeven. Staat uw gewenste bezorgdag er niet tussen, dan kunt u gebruik maken van een andere leveringsoptie.
Hoe kan ik Bax-shop 'Op afspraak'® selecteren en wat kost het?
Bij uw bestelling dient u, om gebruik te maken van Bax-shop 'Op afspraak'®, de optie bestelling bezorgen te kiezen. Daarna kunt u de dienst aanvinken. Het tarief van deze service is ? 14,95 per bestelling.
Waarom kan ik Bax-shop 'Op afspraak'® niet selecteren?
Wanneer Bax-shop 'Op afspraak'® niet mogelijk is, zult u deze optie ook niet in uw winkelmandje krijgen. Dit heeft meestal te maken met een product dat niet uit voorraad leverbaar is.
Hoe laat kan ik mijn bestelling precies verwachten met Bax-shop 'Op afspraak'®?
U ontvangt uw bestelling in het gekozen tijdvak op de door u gekozen datum. Per e-mail ontvangt u een trackingnummer waarmee u uw bestelling kunt volgen. Heeft u bij de bestelling uw mobiele nummer opgegeven? Dan ontvangt u 30 tot 60 minuten voor levering een sms-bericht van de koerier.
Wanneer ontvang ik mijn tracking-code?
U ontvangt de tracking-code laat in de avond of aan het begin van de nacht. U kunt de volgende ochtend zien hoe laat de pakketbezorger ongeveer bij u zal zijn.
Is vandaag besteld echt morgen in huis?
Mits op voorraad, heeft u in veruit de meeste gevallen de bestelling de volgende dag in huis. Situaties als slechte weersomstandigheden of drukte op de weg hebben we helaas niet in de hand. Indien u, na ontvangst van uw Track & Trace-nummer, toch nog vragen hebt, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Hoe kan ik zien waar mijn pakket zich bevindt?
Via bpost kunt u de route die uw pakket aflegt nauwkeurig in de gaten houden. U heeft hiervoor wel uw track en tracé code nodig die u vanuit Bax-shop.be krijgt toegestuurd.
Wat kan ik zien op www.bpost.be/track?
Via bpost kunt u de route die uw pakket aflegt nauwkeurig in de gaten houden. U heeft hiervoor wel uw track en tracé code nodig die u vanuit Bax-shop.be krijgt toegestuurd.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben, wanneer mijn pakket wordt bezorgd?
Wanneer bij een BPost-aflevering de vervoerder niemand aantreft, wordt er een briefje achter gelaten in uw brievenbus. Op dit briefje staan drie opties vermeld, op tie 1 is dat u het pakket zelf ophaalt bij het dichtstbijzijnde Bpost postpunt. Optie twee is dat u iemand anders de volmacht geeft om uw zending af te halen en optie drie is, dat u het pakket opnieuw laat bezorgen op een gewenste datum en tijdframe. Indien u gebruik wilt maken van optie drie, dan dient u in te loggen met uw track & trace nummer op www.bpost.nl/nieuweaanbieding en hier geeft u een gewenste datum en tijdframe aan.
Hoe weet ik of mijn pakket klaar ligt om af te halen?
U krijgt een sms-bericht van ons om u op de hoogte te houden van wanneer uw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden, bij het door u geselecteerd bpost afhaalpunt!
Hoe lang blijft mijn pakket liggen op een Bpost afhaalpunt liggen?
Nadat u bericht heeft ontvangen, dat u het pakket kunt afhalen, zal het pakket 14 dagen blijven liggen. Wanneer het pakket na 15 dagen niet is afgehaald, wordt het automatisch retour gestuurd.