Garantie

We beantwoorden hieronder alle belangrijke vragen over productgarantie bij Bax Music.

Wat is garantie? | Hoe maak ik er gebruik van? | Heb ik nog garantie? | Uitgesloten producten | Defect buiten garantie | Oordopjes | Skullcandy, Beats, Ricatech, Native Instruments, Philips Recorders, Olympus, Optoma | Behringer | Zie ook

Informatie over garantie


Wat is garantie?

  • Garantie heeft te maken met producten die defect zijn als gevolg van een fabricagefout.
  • Een defect product waar nog garantie op zit, kun je naar ons terugsturen en laten repareren. Dit is allebei gratis als het defect inderdaad het gevolg is van een fabricagefout.
  • Is een product al binnen 30 dagen na aankoop defect (als gevolg van een fabricagefout), dan heb je recht op directe omruilling.
  • Wil je een product om een andere reden terugsturen? Lees dan de informatie over bestellingen retourneren.

> Direct je retourzending aanmelden
> Meer informatie over bestellingen retourneren

Hoe maak ik gebruik van mijn garantie?

Defect binnen eerste 30 dagen na levering

  • Als een product defect gaat (vanwege een fabricagefout) binnen de eerste 30 dagen na levering, dan heb je recht op directe omruiling voor een nieuw product. Alle verzendkosten zijn voor Bax Music.
  • Als we geen defect kunnen vinden, rekenen we € 50,- onderzoekskosten, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

> Mijn bestelling is al beschadigd aangeleverd
> Informatie over bestellingen retourneren
> Direct je retourzending aanmelden

Defect buiten eerste 30 dagen na levering

  • Als een product defect gaat (vanwege een fabricagefout) binnen de garantie en buiten de eerste 30 dagen na levering, dan sturen we het product op voor reparatie naar een reparatiecentrum of naar de betreffende leverancier. Alle verzend- en reparatiekosten zijn voor Bax Music.
  • De afhandeling kan 3 à 4 weken duren, gerekend vanaf het moment dat we het product van je ontvangen hebben totdat je het weer in huis hebt.
  • Als we geen defect kunnen vinden, rekenen we € 50,- onderzoekskosten, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
  • Is het defect nog steeds aanwezig na de reparatie, dan kun je je product opnieuw retourneren voor reparatie. Op de herstelwerkzaamheden heb je 90 dagen garantie. De garantietermijn van het product blijft natuurlijk hetzelfde.
  • Voor een aantal merken geldt een afwijkende retourprocedure (zie onder).

> Informatie over bestellingen retourneren
> Direct je retourzending aanmelden
> Status van je reparatie

Heb ik (nog) garantie op mijn product?

  • Je hebt sowieso recht op wettelijke garantie. Wettelijke garantie betekent: een product moet datgene doen wat je er (in alle redelijkheid) van mag verwachten. Er is geen vaste wettelijke termijn, omdat het ene product langer meegaat dan het andere.
  • Bax Music biedt sinds 01-04-2013 op bijna alle producten standaard 3 jaar garantie. Dit is een speciale service die los staat van de wettelijke garantie.
  • Eerst gaat de de garantietermijn van onze leverancier in, bijvoorbeeld 1 of 2 jaar. Bax Music neemt vervolgens het overige deel voor zijn rekening. In sommige gevallen biedt een leverancier zelf 3 jaar garantie of meer.
  • Op je factuur staat de garantietermijn vermeld. Dit is de termijn zoals die was op het moment dat je het product kocht.
  • Garantie is in principe niet overdraagbaar. Dus als je het product niet zelf hebt gekocht bij Bax Music, dan kán het zijn dat je een prijsopgave voor de reparatie ontvangt.
  • Hieronder lees je op welke producten geen of beperkte garantie zit.

Uitgesloten van garantie

Minder dan 3 jaar garantie

  • Onderstaande producten zijn bijna altijd uitgesloten van onze 3 jaar garantie. Wel zijn er uitzonderingen; kijk altijd op je factuur om te zien welke garantietermijn geldt voor je product. Let op: dit staat los van de wettelijke garantie (zie hierboven: Heb ik (nog) garantie op mijn product?).
    • Verbruiksproducten. Dit zijn producten waarvan het normaal is dat ze slijten / beschadigen / verminderen bij het gebruik. Voorbeelden: snaren, trommelstokken, batterijen/accu’s (ook rechargeable's), rieten, drumvellen en bekkens, lampen, plectrums, flightcases, dvd’s, cd’s, potmeters, vloeistoffen, tape, akoestisch schuim en crossfaders.
    • Downloads, online cursussen, software enzovoort.
    • B-stock-producten. Meestal zit hier 1 jaar garantie op. Op je factuur vind je de precieze garantietermijn.

Geen garantie

  • Producten die schade hebben door 'ondeugdelijk gebruik'. Het is belangrijk dat je goed zorgt voor het product. Als een product kapot gaat doordat je ruw ermee omgaat of doordat je het slecht onderhoudt, dan valt deze schade niet onder de garantie. Voorbeelden:
    • In het geval van oordopjes ontstaat vaak verslechtering van het geluid als ze niet vrijgemaakt worden van vuil.
    • Komt er bij dure mengpanelen kraak over de luidsprekers, dan houdt dit vaak in dat de faders niet goed zijn onderhouden of dat deze te intensief zijn gebruikt.
       
  • Producten met vocht- of waterschade.
  • Producten met een gebroken display/scherm.
  • Producten die schade hebben als gevolg van slechte verpakking tijdens transport naar Bax Music.

Mijn product is defect buiten de garantietermijn

> Meer informatie over reparaties

Oordopjes en in-ear hoofdtelefoons

Als je oordopjes of in-ear hoofdtelefoons niet goed onderhoudt, gaan ze steeds slechter functioneren. Dan zijn ze dus niet defect. Je moet ze simpelweg een keer goed schoonmaken. Ontvangen we oordopjes / in-ear hoofdtelefoons die niet defect zijn, maar alleen slecht onderhouden, dan rekenen we € 12,50 aan schoonmaak- en verzendkosten.

Skullcandy, Beats by Dre, Ricatech, Native Instruments, Philips Recorders en Optoma

Defect buiten 30 dagen na aankoop

  • Ons advies: stuur defecte producten van onderstaande merken rechtstreeks terug naar de betreffende leverancier. Op die manier word je zo snel mogelijk geholpen. Lees verder voor meer informatie.
    • Skullcandy
    • Beats by Dre
    • Ricatech
    • Native Instruments
    • Philips Recorders
    • Olympus Recorders
    • Optoma
  • Retourneren via Bax Music kan ook, maar houd dan wel rekening met een langere reparatietijd!
  • Bax Music blijft binnen de garantieperiode verantwoordelijk voor de garantie.

> Skullcandy garantie/reparatie-procedure
> Beats by Dre garantie/reparatie-procedure
> Ricatech garantie/reparatie-procedure
> Philips Recorders garantie/reparatie-procedure
> Olympus Recorders garantie/reparatie-procedure
> Optoma garantie/reparatie-procedure
> Native Instruments garantie-procedure
Opmerking bij Native Instruments:
Alleen voor producten waar nog garantie op zit (andere reparaties gaan via Bax Music). Aanmelden met product-serienummer.

Defect binnen 30 dagen na aankoop:

  • Is je product binnen 30 dagen na aankoop defect als gevolg van een fabricagefout? Dan komt het in aanmerking voor directe omruiling. In dat geval moet je het product altijd naar Bax Music sturen.

> Meer informatie over bestellingen retourneren
> Direct je retourzending aanmelden bij Bax Music

Behringer

Defect buiten 30 dagen na aankoop

  • Is een Behringer-product buiten 30 dagen na aankoop defect, dan adviseren wij om gebruik te maken van de Behringer-retourportal. Je meld je product in dat geval niet bij ons aan.
  • In de retourportal van Behringer ga je stapsgewijs door het aanvraagproces. Er wordt onder andere gevraagd om een zo uitgebreid mogelijke klachtomschrijving. Nadat de aanvraag is goedgekeurd, ontvang je een verzendlabel van de Music Group.
  • Wij adviseren om een Behringer-product binnen 90 dagen na aankoop te registreren bij Behringer. Mét die registratie heb je recht op 3 jaar garantie bij Behringer, zonder deze registratie is de garantie 2 jaar.

> Behringer retourportal
> Behringer-product registreren

Defect binnen 30 dagen na aankoop

  • Een Behringer-product dat binnen 30 dagen na aankoop defect is, komt in aanmerking voor directe omruiling. In dat geval kun je het product naar Bax Music sturen.

> Direct je retourzending aanmelden bij Bax Music
> Informatie over bestellingen retourneren

Zie ook

> Defect product ontvangen
> Bestelling retourneren
> 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie

 

Klik hier om je retourzending aan te melden

Veelgestelde vragen & antwoorden

Garantie & Retouren meer vragen

+Ik heb de verkeerde producten gekocht. Wat nu?

Ik heb de verkeerde producten gekocht. Wat nu?

U kunt deze kosteloos naar ons retourneren door gebruik te maken van ons retourformulier. Ga naar www.bax-shop.nl/retour om uw retourzending aan te melden. Onze RMA-afdeling zal uw omruiling dan verder voor u afhandelen.

+Kunnen producten ook in de winkel geruild worden?

Kunnen producten ook in de winkel geruild worden?

Ja dit is mogelijk, mits dit gebeurt binnen de zichttermijn van 60 dagen en het product in nieuwstaat verkeert.

+Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn klantnummer niet meer.

Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn klantnummer niet meer.

Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u uw factuur per e-mail ontvangen en op de factuur staat uw klantnummer. Deze factuur is ook te vinden in uw account, wanneer u ingelogt bent. u kunt ook uw klantnummer vinden via mijn.bax-shop.be en dan kunt u kiezen voor "Account informatie"

Wanneer u niet uw klantnummer kunt vinden, neem dan contact op met onze helpdesk. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn factuur-of ordernummer niet meer.

Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn factuur-of ordernummer niet meer.

Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u uw factuur per e-mail ontvangen en op de factuur staat uw factuur-of ordernummer. Deze factuur is ook te vinden in uw account, wanneer u ingelogt bent via mijn.bax-shop.nl en dan kunt u kiezen voor "overzicht bestellingen" en hieronder vindt u een overzicht van al uw geplaatste bestelling.

Wanneer u niet uw factuur-of ordernummer kunt vinden, neem dan contact op met onze helpdesk. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Kan ik bij een omruiling in de winkel ook alleen het restbedrag betalen?

Kan ik bij een omruiling in de winkel ook alleen het restbedrag betalen?

Ja, dat is mogelijk, mits u uw omruiling binnen de zichttermijn van 60 dagen doet en uw product nog in nieuwstaat is.

+Welke garantie krijg ik op mijn aankoop?

Welke garantie krijg ik op mijn aankoop?

Bij ieder product in de webshop van Bax-shop.be vindt u een garantietermijn. Deze termijnen verschillen per product.

+Welke producten zijn uitgesloten van de zichttermijn van 60 dagen?

Welke producten zijn uitgesloten van de zichttermijn van 60 dagen?

De zichttermijn van 60 dagen geldt niet in de volgende gevallen:

- producten die door Bax-shop.be tot stand zijn gekomen in overeenstemming met specifieke specificaties van u als klant zijnde
- kabels die op maat gesneden zijn
- software waarvan u de verzegeling heeft verbroken
- Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden, zoals oordopjes, headsets en hoofdtelefoons. Mits de artikelen verzegeld verstuurd zijn en de verzegeling verbroken is.

+Welke producten zijn uitgesloten van garantie?

Welke producten zijn uitgesloten van garantie?

De producten uit onderstaande lijst zijn voorbeelden van verbruiksmaterialen en op deze producten geldt alleen garantie op fabrieksfouten:

snaren
trommelstokken
batterijen/accu?s (ook rechargeable's)
rieten
drumvellen en bekkens
lampen
plectrums
flightcases
software
dvd?s
cd?s
potmeters
vloeistoffen
tape
akoestisch schuim
crossfaders
direct downloads
online cursussen

+Kan ik mijn bestelling terugsturen wanneer ik toch niet tevreden ben?

Kan ik mijn bestelling terugsturen wanneer ik toch niet tevreden ben?

Vanaf het moment dat u uw bestelling heeft binnengekregen heeft u een zichttermijn van 60 dagen. Binnen deze afkoelingsperiode kunt u het product gratis terugsturen. Dit kunt u doen door het pakket af te geven op een Bpost postkantoor of postpunt (max, 30 kilo). Uitgebreide informatie kunt u vinden onder Garantie & Retouren.

+Wat houdt de 60-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie in?

Wat houdt de 60-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie in?

Vanaf het moment dat u uw bestelling heeft binnengekregen heeft u een zichttermijn van 60 dagen. Binnen deze afkoelingsperiode kunt u het product "uitproberen" wanneer het product niet naar wens is, dan kunt u het product gratis terugsturen. Dit kunt u doen door het pakket af te geven op een Bpost postkantoor of postpunt (max, 30 kilo). Uitgebreide informatie kunt u vinden onder Garantie & Retouren.

+Wanneer komt mijn reparatie retour?

Wanneer komt mijn reparatie retour?

Doorgaans betreft de doorlooptijd van reparaties twee à drie weken. Onze RMA-afdeling zal u via e-mail op de hoogte houden van het verloop.

+Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd aangekomen is?

Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd aangekomen is?

Wanneer u een bestelling krijgt aangeleverd die ernstig beschadigd is en u kunt al zien dat een of meerdere producten defect zijn mag u de bestelling weigeren. Neem vervolgens wel zo snel mogelijk contact op met de aftersales afdeling. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be. Wanneer u het pakket niet heeft geweigerd, kunt u de zending gratis naar ons opsturen. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.

+Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt binnen de garantietermijn?

Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt binnen de garantietermijn?

We raden u aan om het product naar ons terug te sturen onder begeleiding van een volledig ingevuld retourformulier, dit kunt u doen via www.bax-shop.be/retour, Nadat wij het product in behandeling hebben genomen, stuurt onze retourafdeling het product terug naar de leverancier. Hier wordt het nagekeken en gerepareerd. Wij streven er naar het product binnen twee tot drie weken weer bij u terug te hebben. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.

+Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt buiten de garantietermijn?

Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt buiten de garantietermijn?

U stuurt het product terug naar ons onder begeleiding van een volledig ingevuld retourformulier, dit kunt u doen via www.bax-shop.be/retour. Nadat wij het product in behandeling hebben genomen, stuurt onze retourafdeling het product terug naar de leverancier waar het nagekeken wordt. Hierna doen wij u een prijsvoorstel m.b.t. de reparatiekosten. Accepteert u dit voorstel, dan vervallen de onderzoekskosten en zal het artikel voor de afgesproken prijs worden gerepareerd en terug worden gezonden. Let op: reparaties die minder dan € 200,- kosten worden zonder prijsopgave gerepareerd. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.

+Kan ik mijn Behringer-product naar jullie toesturen ter reparatie?

Kan ik mijn Behringer-product naar jullie toesturen ter reparatie?

Behringer hanteert zijn eigen retour-procedure. Hoe dit in zijn werk gaat, kunt u hier nalezen: http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/nieuwe-garantieprocedure-behringer-en-bugera-producten.html

+Moet ik verzendkosten betalen wanneer ik een defect product naar jullie opstuur?

Moet ik verzendkosten betalen wanneer ik een defect product naar jullie opstuur?

Nee, u kunt het product gratis terugsturen. Dit kunt u doen door het pakket af te geven op een punt voor onze vervoerders, zoals een Bpost postkantoor of postpunt (max, 30 kilo),

+Wat moet ik doen wanneer ik een verkeerd product ontvangen heb?

Wat moet ik doen wanneer ik een verkeerd product ontvangen heb?

Wanneer de levering niet overeenkomt met wat u besteld heeft, dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de klantenservice. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of helpdesk@bax-shop.be. Wij zorgen dat u alsnog zo snel mogelijk het juiste artikel ontvangt. Daarnaast instrueren we u hoe u het verkeerd ontvangen artikel retour kunt zenden.

+Mijn product is kapot geleverd. Wat nu?

Mijn product is kapot geleverd. Wat nu?

In dit geval dient u direct contact op te nemen met onze helpdesk, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u kunnen oplossen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Kan ik mijn geld terugkrijgen wanneer ik mijn product terugstuur?

Kan ik mijn geld terugkrijgen wanneer ik mijn product terugstuur?

Indien u binnen de zichttermijn van 60 dagen niet tevreden bent over het product, is het mogelijk om het product te retourneren en uw geld terug te vragen. Onze administratie-afdeling zorgt er voor dat uw geld binnen 5 werkdagen op uw rekening staat.

+Ik heb mijn defecte product retour gestuurd. Wanneer krijg ik mijn nieuwe?

Ik heb mijn defecte product retour gestuurd. Wanneer krijg ik mijn nieuwe?

Dit is afhankelijk van hoe lang u al in het bezit bent van het artikel. Wanneer u uw product binnen 30 dagen retour heeft gestuurd omdat dit defect was, zullen wij het direct voor u omruilen (mits op voorraad). Als u uw product retour heeft gestuurd buiten de 30 dagen, nemen wij dit ter reparatie aan. De doorlooptijd van reparaties bedraagt gewoonlijk twee à drie weken.

+Ik heb een product geretourneerd maar op de creditnota staat een foutief artikel.

Ik heb een product geretourneerd maar op de creditnota staat een foutief artikel.

In dit geval dient u direct contact op te nemen met onze aftersales-afdeling, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u kunnen oplossen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be.

+Kan ik mijn defecte product ook in de winkel in Antwerpen binnenbrengen?

Kan ik mijn defecte product ook in de winkel in Antwerpen binnenbrengen?

Ja, dit is mogelijk. Wanneer een bij Bax-shop.be aangeschaft product kapot is, kan het ook in onze winkel in Antwerpen binnengebracht worden voor garantie.

+Ik heb mijn geld nog niet terug van mijn retourzending.

Ik heb mijn geld nog niet terug van mijn retourzending.

In dit geval dient u direct contact op te nemen met onze aftersales-afdeling, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u kunnen oplossen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be.

+Kan ik mijn bestelling retourneren via Kiala?

Kan ik mijn bestelling retourneren via Kiala?

Nee, dit is helaas niet meer mogelijk. U kunt wel gebruik maken van een Bpost postkantoor,

+Wat is de status van mijn retourzending?

Wat is de status van mijn retourzending?

Als u een update wilt hebben over uw retourzending, kunt u contact opnemen met de aftersales-afdeling. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.nl.

+Hoe stuur ik een pakket terug?

Hoe stuur ik een pakket terug?

U kunt uw bestelling retourneren, door uw bestelling online aan te melden via http://www.bax-shop.be/nl/retour Wanneer u dit heeft gedaan, dan kunt u uw bestelling retourneren inclusief het ingevulde retourformulier.

Bax-shop.be | Spot prijsjes