1. Home
  2. /
  3. Klantendienst
  4. /
  5. Retourneren

Retourneren

Klik hier om je retourzending aan te melden


Je leest hier alles over het terugsturen en ruilen van producten bij Bax Music.

Wat kan ik retourneren? | Retour-voorwaarden | Terugbrengen in winkelRetour aanmelden | Retourformulier en -label | Gratis retourneren | Terugstorten | Verkeerde product ontvangen | Ruilen | Status retour | Zie ook

Informatie over retourneren


Wat kan ik retourneren?

In de volgende gevallen kun je een bestelling retourneren. Klik verder om er meer over te lezen.

> 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie / bedenktermijn
> Beschadigd product ontvangen
> Defect binnen de garantie
> Reparatie buiten de garantie
> Verkeerd product ontvangen

Weet je genoeg?

> Meld hier je retourzending aan

Wat zijn de retour-voorwaarden?

Verpakken en verzenden

  • Gebruik goed verpakkingsmateriaal! Je bent zelf verantwoordelijk voor schade die ontstaat als gevolg van het versturen in een slechte verpakking. Ons advies:
    • 1. Als je de originele verpakkingsmaterialen nog hebt, doe het product daar dan eerst in. Heb je deze niet, zorg dan voor ander goed verpakkingsmateriaal.
    • 2. Doe hier vervolgens een goede 'omverpakking' omheen. Bijvoorbeeld de Bax Music-doos waarin het product geleverd werd.
    • 3. Gebruik indien nodig opvulling, zodat het product niet heen en weer kan schuiven in de omverpakking.
       
  • Op de originele verpakking van het product niet schrijven en geen stickers e.d. plakken. Op bijvoorbeeld de Bax Music-doos waarin het product geleverd werd, kan dat natuurlijk wel.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Bewaar het tracking-nummer dat je van de vervoerder krijgt totdat je onze ontvangstbevestiging hebt gekregen.
  • Voeg altijd het ingevulde retourformulier bij de retourzending (in de buitenste doos). Alleen volledig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen. Meer informatie hierover vind je onder het kopje 'Hoe stuur ik producten gratis terug?'
  • Plak het retourlabel over je eigen adres (op de buitenste doos). Meer informatie hierover vind je onder het kopje 'Hoe stuur ik producten gratis terug?'
  • Goederen moeten opgestuurd worden via de gekozen/aangewezen vervoerder.

60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie

Opmerkingen over software

  • Een software-pakket mag je alleen retourneren als dit nog verzegeld is. Het originele seal-folie moet er dus nog omheen zitten. Als de software-verpakking al geopend is, sturen wij het product weer naar je terug.
  • Geopende software terugsturen mag alleen als je daarvoor goedkeuring hebt gekregen van een Bax Music medewerker. Deze goedkeuring wordt alleen gegeven als je bijvoorbeeld het verkeerde product hebt ontvangen.
  • Bij sommige hardware-producten wordt ook software meegeleverd, bijvoorbeeld op een CD of als download-code. Als je het hardware-product in verband met onze zichttermijn retourneert, mag de licentie van de software niet gebruikt zijn (tenzij dit nodig was voor het beoordelen van de hardware). Als je de licentie wel gebruikt hebt, terwijl dit niet nodig was voor het beoordelen van de hardware, brengen we € 25 aan kosten in rekening voor het vrijgeven van de licentie. Als de software geheel ontbreekt, wordt de volledige waarde van de software in rekening gebracht.

Vragen?

Neem voor vragen contact op met onze Helpdesk onder telefoonnummer 03 60 52 226 of rechtstreeks met de Aftersales-afdeling via rma@bax-shop.be

> Direct je retourzending aanmelden

Kan ik een product ook terugbrengen bij een Bax Music winkel?

Zeker! Je hoeft je retour in dat geval niet aan te melden. Ga naar een van onze Bax Music vestigingen en een medewerker zal je helpen bij het innemen van je product. 

Breng je iets terug in verband met de 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie? Lees dan wel eerst de voorwaarden!

> Adresgegevens Bax Music winkels

Hoe meld ik mijn retour aan?

Ga naar:

> Direct je retourzending aanmelden

Waar vind ik het retourformulier en retourlabel?

Na het aanmelden van je retourzending krijg je van ons binnen 48 uur een e-mail met een retourformulier. Daarnaast krijg je een e-mail met een retourlabel. Het retourformulier vul je volledig in en doe je in de buitenste doos bij het product / de producten. Het label plak je op de buitenkant van deze doos, over je eigen adres heen.

  • Let op: het retourformulier is niet hetzelfde als het formulier voor herroeping dat bij de e-mail-bevestiging van je bestelling zit. Het formulier voor herroeping is alleen bedoeld om aan te geven dat je een product wilt gaan terugsturen. Het is overigens makkelijker om, in plaats van het herroepingsformulier, je retourzending gewoon aan te melden via onze website:

> Direct je retourzending aanmelden

Hoe stuur ik producten gratis terug? (België)

Wil je je product afleveren bij een Bax Music winkel? Zie de vraag 'Kan ik een product ook terugbrengen bij een Bax Music winkel?' hierboven.

Als je het artikel wilt opsturen, volg dan onderstaande instructies:

Indien je producten wilt retourneren die gezamenlijk minder dan 30 kg wegen, dan kun je deze gratis retourneren via een Bpost postkantoor of Postpunt. Daar kun je een medewerker aanspreken die je zal assisteren met het verwerken van de retourzending. Geef in ieder geval goed aan dat het een retour voor Bax Music / Bax-shop betreft, om in aanmerking te komen voor het gratis retourneren. De baliemedewerk(st)er zal dan voor een retourlabel zorgen en daarbij zorg dragen voor de verzending van jet pakket. Als bewijs van afgifte krijg je een bon, voorzien van het tracking-nummer van de retourzending.

Bewaar deze goed, totdat je van ons een ontvangstbevestiging gekregen hebt en zeker weet dat het pakket goed bij ons aangekomen is. Indien je producten wilt retourneren die gezamenlijk meer dan 30 kg wegen, neem dan contact op met onze Helpdesk via 03 60 52 226. Wij zullen dan in overleg een afhaalopdracht inplannen. De producten die je wilt retourneren worden dan bij je thuis (of op een andere locatie) opgehaald door een koerier.

> Direct je retourzending aanmelden

Wanneer wordt mijn aankoopbedrag teruggestort?

Voor informatie over het terugkrijgen van je aankoopbedrag ga je naar:

> Terugbetaald worden

Ik heb het verkeerde product ontvangen!

Komt de levering niet overeen met wat je besteld hebt, dan kun je de verkeerd geleverde producten uiteraard zonder extra kosten terugsturen. Zie de instructies hierboven onder het kopje 'Hoe stuur ik producten gratis terug?'. We zullen na ontvangst van het tracking-nummer van de retourzending het juiste product zo spoedig mogelijk naar je opsturen.

  • Let op: neem bij verkeerd geleverde producten altijd vooraf contact op met onze Helpdesk onder telefoonnummer 03 60 52 226 of via klantendienst@bax-shop.be.
  • Let bij het terugsturen op de retour-voorwaarden (zie hierboven).

> Direct je retourzending aanmelden

Hoe kan ik een product ruilen?

Informatie over het ruilen van producten vind je hier:

> Product ruilen

Wat is de status van mijn retour?

We willen je vragen om alle informatie hierboven te lezen. Zo kom je te weten hoe lang je moet wachten op een retour-ontvangstbevestiging en op het terugstorten van eventuele tegoeden. Mocht het toch langer duren, dan kun je contact opnemen met onze Helpdesk onder telefoonnummer 03 60 52 226 of rechtstreeks met de Aftersales-afdeling via rma@bax-shop.be.

Zie ook

> Garantie
> 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie
> Reparaties
> Status van reparaties
> Defect product ontvangen

Veelgestelde vragen & antwoorden

Garantie & Retouren meer vragen

+Ik heb de verkeerde producten gekocht. Wat nu?

Ik heb de verkeerde producten gekocht. Wat nu?

U kunt deze kosteloos naar ons retourneren door gebruik te maken van ons retourformulier. Ga naar www.bax-shop.nl/retour om uw retourzending aan te melden. Onze RMA-afdeling zal uw omruiling dan verder voor u afhandelen.

+Kunnen producten ook in de winkel geruild worden?

Kunnen producten ook in de winkel geruild worden?

Ja dit is mogelijk, mits dit gebeurt binnen de zichttermijn van 60 dagen en het product in nieuwstaat verkeert.

+Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn klantnummer niet meer.

Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn klantnummer niet meer.

Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u uw factuur per e-mail ontvangen en op de factuur staat uw klantnummer. Deze factuur is ook te vinden in uw account, wanneer u ingelogt bent. u kunt ook uw klantnummer vinden via mijn.bax-shop.be en dan kunt u kiezen voor "Account informatie"

Wanneer u niet uw klantnummer kunt vinden, neem dan contact op met onze helpdesk. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn factuur-of ordernummer niet meer.

Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn factuur-of ordernummer niet meer.

Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u uw factuur per e-mail ontvangen en op de factuur staat uw factuur-of ordernummer. Deze factuur is ook te vinden in uw account, wanneer u ingelogt bent via mijn.bax-shop.nl en dan kunt u kiezen voor "overzicht bestellingen" en hieronder vindt u een overzicht van al uw geplaatste bestelling.

Wanneer u niet uw factuur-of ordernummer kunt vinden, neem dan contact op met onze helpdesk. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Kan ik bij een omruiling in de winkel ook alleen het restbedrag betalen?

Kan ik bij een omruiling in de winkel ook alleen het restbedrag betalen?

Ja, dat is mogelijk, mits u uw omruiling binnen de zichttermijn van 60 dagen doet en uw product nog in nieuwstaat is.

+Welke garantie krijg ik op mijn aankoop?

Welke garantie krijg ik op mijn aankoop?

Bij ieder product in de webshop van Bax-shop.be vindt u een garantietermijn. Deze termijnen verschillen per product.

+Welke producten zijn uitgesloten van de zichttermijn van 60 dagen?

Welke producten zijn uitgesloten van de zichttermijn van 60 dagen?

De zichttermijn van 60 dagen geldt niet in de volgende gevallen:

- producten die door Bax-shop.be tot stand zijn gekomen in overeenstemming met specifieke specificaties van u als klant zijnde
- kabels die op maat gesneden zijn
- software waarvan u de verzegeling heeft verbroken
- Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden, zoals oordopjes, headsets en hoofdtelefoons. Mits de artikelen verzegeld verstuurd zijn en de verzegeling verbroken is.

+Welke producten zijn uitgesloten van garantie?

Welke producten zijn uitgesloten van garantie?

De producten uit onderstaande lijst zijn voorbeelden van verbruiksmaterialen en op deze producten geldt alleen garantie op fabrieksfouten:

snaren
trommelstokken
batterijen/accu?s (ook rechargeable's)
rieten
drumvellen en bekkens
lampen
plectrums
flightcases
software
dvd?s
cd?s
potmeters
vloeistoffen
tape
akoestisch schuim
crossfaders
direct downloads
online cursussen

+Kan ik mijn bestelling terugsturen wanneer ik toch niet tevreden ben?

Kan ik mijn bestelling terugsturen wanneer ik toch niet tevreden ben?

Vanaf het moment dat u uw bestelling heeft binnengekregen heeft u een zichttermijn van 60 dagen. Binnen deze afkoelingsperiode kunt u het product gratis terugsturen. Dit kunt u doen door het pakket af te geven op een Bpost postkantoor of postpunt (max, 30 kilo). Uitgebreide informatie kunt u vinden onder Garantie & Retouren.

+Wat houdt de 60-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie in?

Wat houdt de 60-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie in?

Vanaf het moment dat u uw bestelling heeft binnengekregen heeft u een zichttermijn van 60 dagen. Binnen deze afkoelingsperiode kunt u het product "uitproberen" wanneer het product niet naar wens is, dan kunt u het product gratis terugsturen. Dit kunt u doen door het pakket af te geven op een Bpost postkantoor of postpunt (max, 30 kilo). Uitgebreide informatie kunt u vinden onder Garantie & Retouren.

+Wanneer komt mijn reparatie retour?

Wanneer komt mijn reparatie retour?

Doorgaans betreft de doorlooptijd van reparaties twee à drie weken. Onze RMA-afdeling zal u via e-mail op de hoogte houden van het verloop.

+Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd aangekomen is?

Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd aangekomen is?

Wanneer u een bestelling krijgt aangeleverd die ernstig beschadigd is en u kunt al zien dat een of meerdere producten defect zijn mag u de bestelling weigeren. Neem vervolgens wel zo snel mogelijk contact op met de aftersales afdeling. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be. Wanneer u het pakket niet heeft geweigerd, kunt u de zending gratis naar ons opsturen. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.

+Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt binnen de garantietermijn?

Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt binnen de garantietermijn?

We raden u aan om het product naar ons terug te sturen onder begeleiding van een volledig ingevuld retourformulier, dit kunt u doen via www.bax-shop.be/retour, Nadat wij het product in behandeling hebben genomen, stuurt onze retourafdeling het product terug naar de leverancier. Hier wordt het nagekeken en gerepareerd. Wij streven er naar het product binnen twee tot drie weken weer bij u terug te hebben. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.

+Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt buiten de garantietermijn?

Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt buiten de garantietermijn?

U stuurt het product terug naar ons onder begeleiding van een volledig ingevuld retourformulier, dit kunt u doen via www.bax-shop.be/retour. Nadat wij het product in behandeling hebben genomen, stuurt onze retourafdeling het product terug naar de leverancier waar het nagekeken wordt. Hierna doen wij u een prijsvoorstel m.b.t. de reparatiekosten. Accepteert u dit voorstel, dan vervallen de onderzoekskosten en zal het artikel voor de afgesproken prijs worden gerepareerd en terug worden gezonden. Let op: reparaties die minder dan € 200,- kosten worden zonder prijsopgave gerepareerd. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.

+Kan ik mijn Behringer-product naar jullie toesturen ter reparatie?

Kan ik mijn Behringer-product naar jullie toesturen ter reparatie?

Behringer hanteert zijn eigen retour-procedure. Hoe dit in zijn werk gaat, kunt u hier nalezen: http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/nieuwe-garantieprocedure-behringer-en-bugera-producten.html

+Moet ik verzendkosten betalen wanneer ik een defect product naar jullie opstuur?

Moet ik verzendkosten betalen wanneer ik een defect product naar jullie opstuur?

Nee, u kunt het product gratis terugsturen. Dit kunt u doen door het pakket af te geven op een punt voor onze vervoerders, zoals een Bpost postkantoor of postpunt (max, 30 kilo),

+Wat moet ik doen wanneer ik een verkeerd product ontvangen heb?

Wat moet ik doen wanneer ik een verkeerd product ontvangen heb?

Wanneer de levering niet overeenkomt met wat u besteld heeft, dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de klantenservice. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of helpdesk@bax-shop.be. Wij zorgen dat u alsnog zo snel mogelijk het juiste artikel ontvangt. Daarnaast instrueren we u hoe u het verkeerd ontvangen artikel retour kunt zenden.

+Mijn product is kapot geleverd. Wat nu?

Mijn product is kapot geleverd. Wat nu?

In dit geval dient u direct contact op te nemen met onze helpdesk, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u kunnen oplossen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Kan ik mijn geld terugkrijgen wanneer ik mijn product terugstuur?

Kan ik mijn geld terugkrijgen wanneer ik mijn product terugstuur?

Indien u binnen de zichttermijn van 60 dagen niet tevreden bent over het product, is het mogelijk om het product te retourneren en uw geld terug te vragen. Onze administratie-afdeling zorgt er voor dat uw geld binnen 5 werkdagen op uw rekening staat.

+Ik heb mijn defecte product retour gestuurd. Wanneer krijg ik mijn nieuwe?

Ik heb mijn defecte product retour gestuurd. Wanneer krijg ik mijn nieuwe?

Dit is afhankelijk van hoe lang u al in het bezit bent van het artikel. Wanneer u uw product binnen 30 dagen retour heeft gestuurd omdat dit defect was, zullen wij het direct voor u omruilen (mits op voorraad). Als u uw product retour heeft gestuurd buiten de 30 dagen, nemen wij dit ter reparatie aan. De doorlooptijd van reparaties bedraagt gewoonlijk twee à drie weken.

+Ik heb een product geretourneerd maar op de creditnota staat een foutief artikel.

Ik heb een product geretourneerd maar op de creditnota staat een foutief artikel.

In dit geval dient u direct contact op te nemen met onze aftersales-afdeling, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u kunnen oplossen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be.

+Kan ik mijn defecte product ook in de winkel in Antwerpen binnenbrengen?

Kan ik mijn defecte product ook in de winkel in Antwerpen binnenbrengen?

Ja, dit is mogelijk. Wanneer een bij Bax-shop.be aangeschaft product kapot is, kan het ook in onze winkel in Antwerpen binnengebracht worden voor garantie.

+Ik heb mijn geld nog niet terug van mijn retourzending.

Ik heb mijn geld nog niet terug van mijn retourzending.

In dit geval dient u direct contact op te nemen met onze aftersales-afdeling, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u kunnen oplossen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be.

+Kan ik mijn bestelling retourneren via Kiala?

Kan ik mijn bestelling retourneren via Kiala?

Nee, dit is helaas niet meer mogelijk. U kunt wel gebruik maken van een Bpost postkantoor,

+Wat is de status van mijn retourzending?

Wat is de status van mijn retourzending?

Als u een update wilt hebben over uw retourzending, kunt u contact opnemen met de aftersales-afdeling. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.nl.

+Hoe stuur ik een pakket terug?

Hoe stuur ik een pakket terug?

U kunt uw bestelling retourneren, door uw bestelling online aan te melden via http://www.bax-shop.be/nl/retour Wanneer u dit heeft gedaan, dan kunt u uw bestelling retourneren inclusief het ingevulde retourformulier.

Bax-shop.be | Kerstcadeau