1. Home
  2. /
  3. Klantendienst
  4. /
  5. Betaling mislukt of geweigerd

Betaling mislukt of geweigerd

Iets misgegaan bij het betalen? Je leest hier wat je het beste kunt doen.

Mijn betaling is mislukt, hoe betaal ik alsnog?

Is er tijdens het plaatsen van je bestelling iets misgegaan waardoor je betaling niet is gelukt? Viel bijvoorbeeld je internetverbinding weg tijdens het betaalproces of heb je per ongeluk je browservenster gesloten? Je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail 'online betaling foutgelopen' van ons met daarin een nieuwe link om alsnog te betalen. Lukt het nog steeds niet? Neem contact op met onze Helpdesk.

> Contact

Zie ook

> Bestellen lukt niet
> Betaalmogelijkheden

Veelgestelde vragen & antwoorden

Betalen meer vragen

+Kan ik ook een bestelling exclusief BTW plaatsen als ik deze zelf af kom halen en ik kom uit het buitenland?

Kan ik ook een bestelling exclusief BTW plaatsen als ik deze zelf af kom halen en ik kom uit het buitenland?

Ja, dit is mogelijk. U dient wel een identiteitsbewijs en geldig BTW nummer mee te brengen. Let op: uw BTW nummer wordt gevalideerd.
Daarnaast dient u een vervoersverklaring te ondertekenen. Deze hebben wij in de winkel voor u klaarliggen. Exclusief BTW kopen is alleen mogelijk voor buitenlandse klanten die daadwerkelijk de producten over de grens meenemen.

+Hoe wordt het verschil tussen de aankoopbedragen verrekend wanneer ik mijn bestelling wijzig?

Hoe wordt het verschil tussen de aankoopbedragen verrekend wanneer ik mijn bestelling wijzig?

Wanneer uw bestelling gewijzigd wordt en het te betalen bedrag hoger uitvalt, dient u dit extra bedrag te betalen. Dit kan via een online betaling die u per mail krijgt. Wanneer het bedrag lager uitvalt kunt u het bedrag als tegoed laten staan of terug laten betalen. Wanneer u een bestelling annuleert kunt u kiezen voor cadeaubonnen die u bij een latere bestelling weer inwisselt of een terugstorting van het orderbedrag.

+Op welke manieren kan ik betalen?

Op welke manieren kan ik betalen?

Wanneer u uw bestelling afhaalt, kunt u betalen via pin, creditcard, Maestro of contanten. Bij verzending van uw bestelling zijn er vele mogelijkheden, de meest gekozen betaalmethode zijn: iDeal, Bancontant/Mr. Cash, creditcard (VISA, Mastercard & American Express), vooruit per bank overmaken en onder rembours. Zie voor alle betaalmethodes onze "betalingsmogelijkheden" pagina.

+Wat zijn de bankgegevens van Bax-shop.be?

Wat zijn de bankgegevens van Bax-shop.be?

Bij enkele betaalmethoden heeft u de volgende gegevens van Bax-shop.be nodig: IBAN: BE 16 73 10 04 60 77 74 / BIC: KREDBEBB. Al onze gegevens zijn ook te vinden op onze contactpagina.

+Kan ik online bestellingen exclusief BTW plaatsen als ik in het buitenland woon?

Kan ik online bestellingen exclusief BTW plaatsen als ik in het buitenland woon?

Ja, voor onze buitenlandse klanten is het mogelijk online exclusief BTW te bestellen. Het is wel noodzakelijk om uw BTW nummer in te vullen bij uw gegevens. Let op: uw BTW-nummer wordt gevalideerd, bij akkoord krijgt u uw bestelling tegen 0% BTW geleverd.

+Kan ik met een creditcard betalen?

Kan ik met een creditcard betalen?

Ja, u kunt in de winkel en online betalen met uw creditcard. Wanneer u online een bestelling plaatst, rekent u binnen een beveiligde en gecodeerde omgeving af op de website van Ogone. Zodra de goedkeuring van uw creditcardmaatschappij binnen is, verzenden wij direct uw bestelling. Bax-shop.be accepteert de volgende creditcards: Mastercard, Visacard, Maestro en American Express.

+Hoe kan ik een cadeaubon / kortingscode invoeren?

Hoe kan ik een cadeaubon / kortingscode invoeren?

In de virtuele winkelwagen staat een link: 'cadeaubon invoeren'. Na het klikken op deze link verschijnt een veld waar de code ingevoerd kan worden

+Werken jullie met kortingscodes?

Werken jullie met kortingscodes?

Bax-shop.be geeft diverse kortingscodes uit, bijvoorbeeld via onze nieuwsbrief. Schrijf u hier op in en profiteer van een aantrekkelijke korting op uw aankoop.

+Kan ik hier VVV-bonnen verzilveren?

Kan ik hier VVV-bonnen verzilveren?

Nee, u kunt bij Bax-shop.be niet met VVV-bonnen betalen.

+Wat doe ik als mijn kortingscode niet werkt?

Wat doe ik als mijn kortingscode niet werkt?

u kunt het beste contact met ons opnemen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Ik kan de factuur die ik per mail ontving niet openen.

Ik kan de factuur die ik per mail ontving niet openen.

Bij het plaatsen van uw bestelling krijgt u diezelfde avond nog een factuur per e-mail opgestuurd. Het kan gebeuren dat u uw factuur niet kunt openen, wanneer u een klantenprofiel heeft, worden al uw facturen opgeslagen. Onder het tabblad bestelhistorie treft u al uw facturen aan. Indien u geen klantenprofiel heeft, dan kunt u contact op nemen met de klantenservice via +32 (0)3 605 22 26 of helpdesk@bax-shop.be. Wij zorgen dat u alsnog zo snel mogelijk uw factuur krijgt.

+Wat zijn de verzendkosten/bezorgkosten?

Wat zijn de verzendkosten/bezorgkosten?

De verzendkosten bedragen ?€ 3,95 bij een orderwaarde van minder dan €? 50,-. De kosten bij bestellingen onder rembours bedragen €? 9,95. Bestellingen met een orderwaarde van meer dan ?€ 50,- worden gratis verzonden.

+Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Wanneer u uw bestelling afhaalt in onze winkel, heeft u verschillende betalingsmogelijkheden. U kunt betalen via pin, creditcard, Maestro of contanten. Bij verzending van uw bestelling zijn er de volgende mogelijkheden: iDeal, Bancontant/Mr. Cash, creditcard (VISA, Mastercard & American Express), Maestro, vooruit per bank overmaken en onder rembours. Zie voor meer informatie de Betalingsmogelijkheden pagina.

+Welke betalingsmogelijkheden zijn er in de winkel?

Welke betalingsmogelijkheden zijn er in de winkel?

Wanneer u een bestelling afhaalt in onze winkel heeft u verschillende betalingsmogelijkheden. U kunt betalen via pin, creditcard, Maestro of contant.

+Waarom veranderen prijzen met behoorlijke regelmaat?

Waarom veranderen prijzen met behoorlijke regelmaat?

Bax-shop.be houdt nauwlettend de concurrentie in de gaten om de laagste prijzen te kunnen garanderen. Dit proces verloopt gedeeltelijk automatisch en we willen zoveel mogelijk meegaan met de laagste prijzen die online te vinden zijn. Hierdoor is het mogelijk dat bepaalde productprijzen enigszins kunnen schommelen. Dit kan bij zeer populaire producten zelfs op dagelijkse basis zijn. Verder is het mogelijk dat leveranciers onaangekondigde prijswijzigingen doorvoeren, die in ons voor- of nadeel zijn. Dit kan positief of negatief invloed hebben op bepaalde productprijzen.

Om bovenstaande redenen is het verstandig om direct te profiteren indien u een product voor een leuke actieprijs in onze webshop ziet. We kunnen namelijk niet voorspellen of een product nog voor een bepaalde tijd dezelfde prijs blijft houden.

Indien een bepaald product gegarandeerd een langere tijd verkrijgbaar is voor een speciale prijs (bijvoorbeeld wegens een actie vanuit Bax-shop.be of een leverancier), dan zullen wij dit communiceren. Om op de hoogte te blijven van deze acties kunt u zich abonneren op onze nieuwsbrief.

+Wat is Mistercash?

Wat is Mistercash?

Met Mister Cash kunnen Belgische rekeninghouders online aankopen doen middels hun bankpas.
De veiligheid en betrouwbaarheid zijn absoluut gegarandeerd.

Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten.

+Kan ik als bedrijf op rekening kopen?

Kan ik als bedrijf op rekening kopen?

Ja, het op rekening leveren aan overheids- en onderwijsinstellingen behoort tot de mogelijkheden. U dient hiervoor een aanvraag in te dienen bij onze directie. Stuur een KvK-uittreksel en een kopie van het identiteitsbewijs van de inkoper ter beoordeling naar helpdesk@bax-shop.be. Wij zullen daarna contact met u opnemen.

+Ik kreeg twee keer een bericht dat mijn betaling misging, maar ik heb wel betaald.

Ik kreeg twee keer een bericht dat mijn betaling misging, maar ik heb wel betaald.

Waarschijnlijk staat uw order dubbel in ons systeem. U kunt het beste contact met ons opnemen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Graag ontvang ik mijn factuur zodat ik mijn bestelling kan bevestigen alvorens te betalen.

Graag ontvang ik mijn factuur zodat ik mijn bestelling kan bevestigen alvorens te betalen.

Na het plaatsen van uw bestelling zult u 's nachts per e-mail uw factuur ontvangen.

+Wat gebeurt er met het restbedrag van een cadeaubon als ik een goedkoper product aanschaf?

Wat gebeurt er met het restbedrag van een cadeaubon als ik een goedkoper product aanschaf?

Wij betalen cadeaubonnen niet in contanten uit, dus een resterend bedrag zal komen te vervallen. Afhankelijk van het bedrag kan een restant echter wel in bonnen gerestitueerd worden.

+Mag ik op rekening aanschaffen? Ik werk voor een basisschool.

Mag ik op rekening aanschaffen? Ik werk voor een basisschool.

Ja, het op rekening leveren aan overheids- en onderwijsinstellingen behoort tot de mogelijkheden. U dient hiervoor een aanvraag in te dienen bij onze directie. Stuur een KvK-uittreksel en een kopie van het identiteitsbewijs van de inkoper ter beoordeling naar helpdesk@bax-shop.be. Wij zullen daarna contact met u opnemen.

+Ik heb nog een tegoed op mijn account. Hoe kan ik dit verrekenen?

Ik heb nog een tegoed op mijn account. Hoe kan ik dit verrekenen?

U kunt dit helaas niet zelf doen. Neem contact op met onze klantenservice via e-mail of per telefoon, zodat wij uw nieuwe bestelling handmatig aan kunnen maken. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Ik krijg een betalingsherinnering, maar ik heb al betaald! Wat nu?

Ik krijg een betalingsherinnering, maar ik heb al betaald! Wat nu?

Hoogstwaarschijnlijk is uw betaling in goede orde bij ons aangekomen en krijgt u een herinnering voor een dubbele bestelling. Komt het ordernummer niet overeen met de referentie op uw bankafschrift? Neem dan contact op met onze klantenservice om de dubbele order te annuleren. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Ik heb geen betalingslink ontvangen. Waar blijft deze?

Ik heb geen betalingslink ontvangen. Waar blijft deze?

De betalingslink zou binnen 15 minuten in uw mailbox moeten verschijnen. Heeft u de mail nog niet ontvangen, controleer dan uw Spam-map. Als de mail ook daar niet te vinden is, neemt u contact op met onze klantenservice om de link nogmaals te laten versturen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.

+Ik heb de verkeerde bank gekozen bij het betalen en nu kan ik mijn bestelling niet afronden.

Ik heb de verkeerde bank gekozen bij het betalen en nu kan ik mijn bestelling niet afronden.

Wanneer uw betaling misgaat, zullen wij u via e-mail een link toesturen waarmee u uw betaling alsnog kunt uitvoeren. Deze zal hoogstwaarschijnlijk snel in uw mailbox aankomen of daar zelfs al te vinden zijn.

+Mijn betaling bij KBC online liep helaas fout.

Mijn betaling bij KBC online liep helaas fout.

Wanneer uw betaling misgaat, zullen wij u via e-mail een link toesturen waarmee u uw betaling alsnog kunt uitvoeren. Deze zal hoogstwaarschijnlijk snel in uw mailbox aankomen of daar zelfs al te vinden zijn.

+Hoe kan ik mijn factuur opvragen?

Hoe kan ik mijn factuur opvragen?

Bij het plaatsen van uw bestelling krijgt u diezelfde avond nog een factuur per e-mail opgestuurd. Het kan gebeuren dat u uw factuur kwijt raakt, wanneer u een klantenprofiel heeft, worden al uw facturen opgeslagen. Onder het tabblad bestelhistorie treft u al uw facturen aan. Indien u geen klantenprofiel heeft, dan kunt u contact op nemen met de klantenservice via +32 (0)3 605 22 26 of helpdesk@bax-shop.be. Wij zorgen dat u alsnog zo snel mogelijk uw factuur krijgt.

Bax-Shop.be | 7,5% korting op gitaareffecten, speakers en verlichting & special effects