- Home /
- Klantendienst /
- Reparaties
Reparaties
Is je product defect? Zowel binnen als buiten de garantietermijn kun je het product laten repareren.
Reparaties binnen garantietermijn | Reparaties buiten garantietermijn | DJRepair | Status van je reparatie
Reparaties binnen garantietermijn
Is je product defect als gevolg van een fabricagefout en zit er nog garantie op?
Reparaties buiten garantietermijn
Als je geen recht (meer) hebt op garantie, kun je een product nog wel tegen betaling laten repareren.
Hoe vraag ik een reparatie aan als ik geen garantie meer heb?
- Vul het reparatie-aanvraagformulier in.
- Nadat je het formulier hebt verstuurd, nemen we contact met je op om de aanvraag door te nemen.
- Deze aanvraag is gratis en je verplicht je hiermee nog nergens toe.
En daarna?
- 1. Je stuurt het product naar ons op (let op: voor Skullcandy, Behringer, Beats by Dre, Ricatech, Native Instruments, Philips Recorders, Olympus Recorders, Optoma en iDance geldt een afwijkende reparatie-procedure).
- 2. We onderzoeken het product.
- 3. Daarna sturen we je een reparatie-prijsopgave. Er worden altijd drie mogelijkheden geboden:
- Optie 1: Je gaat akkoord met de aangegeven reparatiekosten, waarna het product gerepareerd wordt. Kleine reparaties doet Bax Music soms zelf. Meestal sturen we het product echter op naar een reparatiecentrum of de leverancier. De afhandeling duurt gemiddeld 4 weken, gerekend vanaf het moment dat we het product van je ontvangen hebben totdat je het weer in huis hebt.
- Optie 2: Je gaat niet akkoord met de aangegeven reparatiekosten, waarna we het product weer naar je terugsturen. Er worden minimaal € 55,- en maximaal € 250,- onderzoekskosten gerekend, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
- Optie 3: Je laat het product tegen gereduceerd tarief op milieuvriendelijke wijze vernietigen.
- 4. We willen je vragen om binnen 5 werkdagen op de reparatie-prijsopgave te reageren om te voorkomen dat de retourzending vertraging oploopt. Als we geen reactie ontvangen, zijn we na drie herinneringen (uiterlijk een maand na het versturen van de prijsopgave) genoodzaakt om minimaal € 55,- en maximaal € 250,- onderzoekskosten, inclusief BTW en exclusief verzendkosten in rekening te brengen. Je krijgt het product dan ongerepareerd retour gestuurd.
- 5. Zodra het product gerepareerd is, ontvang je een betaallink. Nadat je betaald hebt, sturen we het gerepareerde product naar je op.
Let op:
- De verzendkosten bedragen € 9,95.
- Als we geen defect vinden, rekenen we minimaal € 55,- en maximaal € 250,- onderzoekskosten, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
- Als we binnen 3 maanden nog geen betaling hebben ontvangen voor het gerepareerde product, zal het artikel worden verkocht of vernietigd.
- Op de herstelwerkzaamheden heb je 90 dagen garantie.
> Direct je retourzending aanmelden
> Informatie over garantie
DJ-gear laten repareren buiten garantietermijn via DJRepair
DJRepair bestaat al sinds 2010, en is sinds 2017 onderdeel van Bax Music. Deze afdeling is volledig gericht op het repareren van DJ-apparatuur. Natuurlijk mag je ook bovenstaande procedure volgen ('Reparaties buiten garantietermijn'), maar via de DJRepair-website krijg je vooraf al meer inzicht in de kosten. Bovendien kun je met het speciale formulier meteen aanklikken om wat voor probleem het gaat, voor extra soepele afhandeling van je reparatie-aanmelding.
Status van je reparatie
Veelgestelde vragen & antwoorden
Garantie & Retouren meer vragen
Ik heb de verkeerde producten gekocht. Wat nu?
U kunt deze kosteloos naar ons retourneren door gebruik te maken van ons retourformulier. Ga naar www.bax-shop.nl/retour om uw retourzending aan te melden. Onze RMA-afdeling zal uw omruiling dan verder voor u afhandelen.
Kunnen producten ook in de winkel geruild worden?
Ja dit is mogelijk, mits dit gebeurt binnen de zichttermijn van 60 dagen en het product in nieuwstaat verkeert.
Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn klantnummer niet meer.
Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u uw factuur per e-mail ontvangen en op de factuur staat uw klantnummer. Deze factuur is ook te vinden in uw account, wanneer u ingelogt bent. u kunt ook uw klantnummer vinden via mijn.bax-shop.be en dan kunt u kiezen voor "Account informatie"
Wanneer u niet uw klantnummer kunt vinden, neem dan contact op met onze helpdesk. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn factuur-of ordernummer niet meer.
Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u uw factuur per e-mail ontvangen en op de factuur staat uw factuur-of ordernummer. Deze factuur is ook te vinden in uw account, wanneer u ingelogt bent via mijn.bax-shop.nl en dan kunt u kiezen voor "overzicht bestellingen" en hieronder vindt u een overzicht van al uw geplaatste bestelling.
Wanneer u niet uw factuur-of ordernummer kunt vinden, neem dan contact op met onze helpdesk. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Kan ik bij een omruiling in de winkel ook alleen het restbedrag betalen?
Ja, dat is mogelijk, mits u uw omruiling binnen de zichttermijn van 60 dagen doet en uw product nog in nieuwstaat is.
Welke garantie krijg ik op mijn aankoop?
Bij ieder product in de webshop van Bax-shop.be vindt u een garantietermijn. Deze termijnen verschillen per product.
Welke producten zijn uitgesloten van de zichttermijn van 30 dagen?
Bijna alle producten bij Bax Music vallen onder onze 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie. Er zijn enkele uitzonderingen, zoals software waarvan je de verzegeling hebt verbroken of gebruikte oordopjes.
Een volledig overzicht van uitgesloten producten vind je hier:
> Meer informatie over 30 dagen 'niet goed geld terug'-garaantie
Welke producten zijn uitgesloten van garantie?
De producten uit onderstaande lijst zijn voorbeelden van verbruiksmaterialen en op deze producten geldt alleen garantie op fabrieksfouten:
snaren
trommelstokken
batterijen/accu?s (ook rechargeable's)
rieten
drumvellen en bekkens
lampen
plectrums
flightcases
software
dvd?s
cd?s
potmeters
vloeistoffen
tape
akoestisch schuim
crossfaders
direct downloads
online cursussen
Kan ik mijn bestelling terugsturen wanneer ik toch niet tevreden ben?
Je kunt bijna altijd gebruikmaken van onze 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie. Dit betekent dat je een product binnen 30 dagen gratis terug kunt sturen naar Bax Music. Een reden opgeven is niet nodig. Er zijn wel enkele uitzonderingen, dus lees goed de voorwaarden:
> Meer informatie over 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie
> Defect product ontvangen?
Wat houdt de 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie in?
De Bax Music 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie is een extra lange 'zichttermijn'. Dit betekent dat je maar liefst 30 dagen de tijd hebt om te beslissen of je het product wilt houden. Terugsturen is gratis! Lees wel goed de voorwaarden:
> Meer informatie over 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie
Wanneer komt mijn reparatie retour?
Doorgaans betreft de doorlooptijd van reparaties twee à drie weken. Onze RMA-afdeling zal u via e-mail op de hoogte houden van het verloop.
Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd aangekomen is?
Wanneer u een bestelling krijgt aangeleverd die ernstig beschadigd is en u kunt al zien dat een of meerdere producten defect zijn mag u de bestelling weigeren. Neem vervolgens wel zo snel mogelijk contact op met de aftersales afdeling. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be. Wanneer u het pakket niet heeft geweigerd, kunt u de zending gratis naar ons opsturen. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.
Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt binnen de garantietermijn?
We raden u aan om het product naar ons terug te sturen onder begeleiding van een volledig ingevuld retourformulier, dit kunt u doen via www.bax-shop.be/retour, Nadat wij het product in behandeling hebben genomen, stuurt onze retourafdeling het product terug naar de leverancier. Hier wordt het nagekeken en gerepareerd. Wij streven er naar het product binnen twee tot drie weken weer bij u terug te hebben. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.
Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt buiten de garantietermijn?
U stuurt het product terug naar ons onder begeleiding van een volledig ingevuld retourformulier, dit kunt u doen via www.bax-shop.be/retour. Nadat wij het product in behandeling hebben genomen, stuurt onze retourafdeling het product terug naar de leverancier waar het nagekeken wordt. Hierna doen wij u een prijsvoorstel m.b.t. de reparatiekosten. Accepteert u dit voorstel, dan vervallen de onderzoekskosten en zal het artikel voor de afgesproken prijs worden gerepareerd en terug worden gezonden. Let op: reparaties die minder dan 200,- kosten worden zonder prijsopgave gerepareerd. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.
Kan ik mijn Behringer-product naar jullie toesturen ter reparatie?
Behringer hanteert zijn eigen retour-procedure. Hoe dit in zijn werk gaat, kunt u hier nalezen: http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/nieuwe-garantieprocedure-behringer-en-bugera-producten.html