- Home /
- Klantendienst /
- Terugbetaald worden
Terugbetaald worden
Heb je een bestelling geannuleerd, gewijzigd, geweigerd of teruggestuurd? Het bedrag dat we aan je verschuldigd zijn, krijg je zo snel mogelijk terug van ons. Hieronder lees je hoe dat werkt en hoe lang het ongeveer duurt.
Bij annuleren of wijzigen
Stel, je hebt een bestelling veranderd, geannuleerd of geweigerd, maar je hebt er al voor betaald. We storten dan het aankoopbedrag terug op de bankrekening, creditcard of het Paypal-account waarmee de bestelling betaald is. Dat doen we zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 15 dagen na terugzending. In de praktijk zal dit ongeveer 5 werkdagen in beslag nemen. Extra kosten, voor bijvoorbeeld een bijzondere betaal- of verzendservice, worden niet terugbetaald. Heb je naar aanleiding van een annulering of wijziging nog vragen? Neem dan contact op met onze Helpdesk.
> Bestelling wijzigen of annuleren
> Contact
Bij retouren
Alle tegoeden die ontstaan bij een retourzending worden teruggestort binnen 7 werkdagen na de dag dat de retourzending in behandeling is genomen. We wachten met terugbetaling tot we de producten hebben teruggekregen.
Op welke rekening wordt het bedrag teruggestort?
Bij het aanmelden van je retourzending kun je kiezen:
- Het bedrag terug laten storten op dezelfde manier zoals je betaald hebt. Bijvoorbeeld creditcard, Paypal of bankrekening.
- Of het bedrag terug laten storten op een specifieke bankrekening. Je moet dan een IBAN-rekeningnummer invullen.
Kies je voor de eerste optie en heb je destijds betaald met bijvoorbeeld creditcard, controleer dan je creditcard-overzicht om te zien of we het bedrag al hebben teruggestort.
Veelgestelde vragen & antwoorden
Betalen meer vragen
Kan ik ook een bestelling exclusief BTW plaatsen als ik deze zelf af kom halen en ik kom uit het buitenland?
Ja, dit is mogelijk. U dient wel een identiteitsbewijs en geldig BTW nummer mee te brengen. Let op: uw BTW nummer wordt gevalideerd.
Daarnaast dient u een vervoersverklaring te ondertekenen. Deze hebben wij in de winkel voor u klaarliggen. Exclusief BTW kopen is alleen mogelijk voor buitenlandse klanten die daadwerkelijk de producten over de grens meenemen.
Hoe wordt het verschil tussen de aankoopbedragen verrekend wanneer ik mijn bestelling wijzig?
Wanneer uw bestelling gewijzigd wordt en het te betalen bedrag hoger uitvalt, dient u dit extra bedrag te betalen. Dit kan via een online betaling die u per mail krijgt. Wanneer het bedrag lager uitvalt kunt u het bedrag als tegoed laten staan of terug laten betalen. Wanneer u een bestelling annuleert kunt u kiezen voor cadeaubonnen die u bij een latere bestelling weer inwisselt of een terugstorting van het orderbedrag.
Op welke manieren kan ik betalen?
Wanneer u uw bestelling afhaalt, kunt u betalen via pin, creditcard, Maestro of contanten. Bij verzending van uw bestelling zijn er vele mogelijkheden, de meest gekozen betaalmethode zijn: iDeal, Bancontant/Mr. Cash, creditcard (VISA, Mastercard & American Express), vooruit per bank overmaken en onder rembours. Zie voor alle betaalmethodes onze "betalingsmogelijkheden" pagina.
Wat zijn de bankgegevens van Bax-shop.be?
Bij enkele betaalmethoden heeft u de volgende gegevens van Bax-shop.be nodig: IBAN: BE 16 73 10 04 60 77 74 / BIC: KREDBEBB. Al onze gegevens zijn ook te vinden op onze contactpagina.
Kan ik online bestellingen exclusief BTW plaatsen als ik in het buitenland woon?
Ja, voor onze buitenlandse klanten is het mogelijk online exclusief BTW te bestellen. Het is wel noodzakelijk om uw BTW nummer in te vullen bij uw gegevens. Let op: uw BTW-nummer wordt gevalideerd, bij akkoord krijgt u uw bestelling tegen 0% BTW geleverd.
Kan ik met een creditcard betalen?
Ja, u kunt in de winkel en online betalen met uw creditcard. Wanneer u online een bestelling plaatst, rekent u binnen een beveiligde en gecodeerde omgeving af op de website van Ogone. Zodra de goedkeuring van uw creditcardmaatschappij binnen is, verzenden wij direct uw bestelling. Bax-shop.be accepteert de volgende creditcards: Mastercard, Visacard, Maestro en American Express.
Hoe kan ik een cadeaubon / kortingscode invoeren?
In de virtuele winkelwagen staat een link: 'cadeaubon invoeren'. Na het klikken op deze link verschijnt een veld waar de code ingevoerd kan worden
Werken jullie met kortingscodes?
Bax-shop.be geeft diverse kortingscodes uit, bijvoorbeeld via onze nieuwsbrief. Schrijf u hier op in en profiteer van een aantrekkelijke korting op uw aankoop.
Kan ik hier VVV-bonnen verzilveren?
Nee, u kunt bij Bax-shop.be niet met VVV-bonnen betalen.
Wat doe ik als mijn kortingscode niet werkt?
u kunt het beste contact met ons opnemen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Ik kan de factuur die ik per mail ontving niet openen.
Bij het plaatsen van uw bestelling krijgt u diezelfde avond nog een factuur per e-mail opgestuurd. Het kan gebeuren dat u uw factuur niet kunt openen, wanneer u een klantenprofiel heeft, worden al uw facturen opgeslagen. Onder het tabblad bestelhistorie treft u al uw facturen aan. Indien u geen klantenprofiel heeft, dan kunt u contact op nemen met de klantenservice via +32 (0)3 605 22 26 of helpdesk@bax-shop.be. Wij zorgen dat u alsnog zo snel mogelijk uw factuur krijgt.
Wat zijn de verzendkosten/bezorgkosten?
De verzendkosten bedragen ? 3,95 bij een orderwaarde van minder dan ? 65,-. De kosten bij bestellingen onder rembours bedragen ? 9,95. Bestellingen met een orderwaarde van meer dan ? 65,- worden gratis verzonden.
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Wanneer u uw bestelling afhaalt in onze winkel, heeft u verschillende betalingsmogelijkheden. U kunt betalen via pin, creditcard, Maestro of contanten. Bij verzending van uw bestelling zijn er de volgende mogelijkheden: iDeal, Bancontant/Mr. Cash, creditcard (VISA, Mastercard & American Express), Maestro, vooruit per bank overmaken en onder rembours. Zie voor meer informatie de Betalingsmogelijkheden pagina.
Welke betalingsmogelijkheden zijn er in de winkel?
Wanneer u een bestelling afhaalt in onze winkel heeft u verschillende betalingsmogelijkheden. U kunt betalen via pin, creditcard, Maestro of contant.
Waarom veranderen prijzen met behoorlijke regelmaat?
Bax-shop.be houdt nauwlettend de concurrentie in de gaten om de laagste prijzen te kunnen garanderen. Dit proces verloopt gedeeltelijk automatisch en we willen zoveel mogelijk meegaan met de laagste prijzen die online te vinden zijn. Hierdoor is het mogelijk dat bepaalde productprijzen enigszins kunnen schommelen. Dit kan bij zeer populaire producten zelfs op dagelijkse basis zijn. Verder is het mogelijk dat leveranciers onaangekondigde prijswijzigingen doorvoeren, die in ons voor- of nadeel zijn. Dit kan positief of negatief invloed hebben op bepaalde productprijzen.
Om bovenstaande redenen is het verstandig om direct te profiteren indien u een product voor een leuke actieprijs in onze webshop ziet. We kunnen namelijk niet voorspellen of een product nog voor een bepaalde tijd dezelfde prijs blijft houden.
Indien een bepaald product gegarandeerd een langere tijd verkrijgbaar is voor een speciale prijs (bijvoorbeeld wegens een actie vanuit Bax-shop.be of een leverancier), dan zullen wij dit communiceren. Om op de hoogte te blijven van deze acties kunt u zich abonneren op onze nieuwsbrief.
Wat is Mistercash?
Met Mister Cash kunnen Belgische rekeninghouders online aankopen doen middels hun bankpas.
De veiligheid en betrouwbaarheid zijn absoluut gegarandeerd.
Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten.
Kan ik als bedrijf op rekening kopen?
Ja, het op rekening leveren aan overheids- en onderwijsinstellingen behoort tot de mogelijkheden. U dient hiervoor een aanvraag in te dienen bij onze directie. Stuur een KvK-uittreksel en een kopie van het identiteitsbewijs van de inkoper ter beoordeling naar helpdesk@bax-shop.be. Wij zullen daarna contact met u opnemen.
Ik kreeg twee keer een bericht dat mijn betaling misging, maar ik heb wel betaald.
Waarschijnlijk staat uw order dubbel in ons systeem. U kunt het beste contact met ons opnemen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.