- Home /
- Klantendienst /
- Bestelling plaatsen
Bestelling plaatsen
Iets bestellen bij Bax Music? Je hoeft maar een paar stappen te doorlopen:
- Aangeven welk artikel je wilt bestellen
- Waar en wanneer je het pakket wilt ontvangen of ophalen
- Hoe je wilt betalen
Hieronder zetten we deze verschillende stappen precies voor je op een rijtje.
Stap 1: je winkelwagen vullen
- Je bent op de pagina van een product of in een productoverzicht.
- Plaats het gewenste artikel in je winkelwagen met de knop 'Bestellen'.
- Wil je meerdere exemplaren bestellen, geef dan eerst de juiste hoeveelheid aan met de plus-/min-knoppen. (Je kunt dit later nog aanpassen)
- Nu kom je in de 'winkelwagen' terecht.
Stap 2: de inhoud van je winkelwagen bekijken
- In de winkelwagen kun je zien of daar de juiste artikelen staan in de juiste aantallen.
- Pas, indien nodig, de aantallen aan.
- Ook zie je, per artikel, wat de voorraadstatus is.
- Wil je een cadeaubon of kortingscode verzilveren, klik dan op Cadeaubon/kortingscode invoeren en vul de code in.
- Helemaal tevreden? Klik op de knop 'Verder met bestellen'.
- Liever nog even verder winkelen? Klik op 'Verder winkelen'.
Stap 3: je aanmelden of als gast bestellen
- Als je al klant bent, kun je meteen inloggen: voer je e-mailadres en wachtwoord in en klik op Inloggen.
- Als je nog geen klant bent, maar wel wilt registreren, klik dan op 'Registreer nu'.
- Liever niet aanmelden? Bestel als gast!
Stap 4: je adresgegevens
- Vul je adresgegevens in.
- Wil je je bestelling op een ander adres laten bezorgen dan het factuuradres? Klik bij ‘Zelfde als factuuradres’ op 'Nee' en vul het verzendadres in.
Stap 5: kies een verzendmethode: thuisbezorgd of afhalen?
- Laat je bestelling thuis bezorgen, bij een Bax Music winkel,een bpost PostPunt of Mondial Relay Afhaalpunt. Aan jou de keus!
- In bepaalde gevallen kun je de gewenste bezorgdatum kiezen.
- Afhankelijk van het soort producten en het tijdstip, zijn er bepaalde speciale services beschikbaar. Bijvoorbeeld 'Op Afspraak in Tijdvak'.
> Bezorgmogelijkheden en verzendkosten
> Afhalen in winkel of afhaalpunt
Stap 6: naar betaalmethode: kies hoe je wilt betalen
- Selecteer de gewenste betaalmethode.
- Klik op de knop 'Bevestig bestelling'.
Stap 7: naar besteloverzicht
- Controleer of alle gegevens kloppen.
- Dan kun je je bestelling afrekenen.
- Toch nog iets veranderen? Geen probleem, je kunt bovenaan de winkelwagen altijd terug naar een van de vorige stappen.
Gelukt?
- Al deze stappen succesvol doorlopen? Gefeliciteerd, je hebt je bestelling geplaatst!
Veelgestelde vragen & antwoorden
Bestellen meer vragen
Hoe vind ik het product van mijn keuze?
Een product kunt u op verschillende manieren vinden in de webshop van Bax-shop.be. Wanneer u op zoek bent naar een specifiek product kunt u deze snel vinden door middel van de zoekmachine. Wanneer u niet op zoek bent naar een specifiek product kunt u via de navigatie per categorie alle producten bekijken.
Hebben jullie producten op voorraad?
Ja, wij zijn voorraadhoudend. Het merendeel (ongeveer 85%) van ons assortiment is direct uit voorraad leverbaar. Op iedere productpagina wordt de voorraadstatus aangegeven.
Ik wil een artikel uit mijn order verwijderen. Hoe doe ik dit?
Na het plaatsen van een bestelling kunt u deze niet meer zelf wijzigen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken en wellicht kunnen wij het product nog uit de order verwijderen. We kunnen dit niet garanderen.
Kan ik de voorraadstatus van producten op de site zien?
Aan de hand van drie leverstatussen kunt u zien wanneer u een product mag verwachten. Indien het product bij ons op voorraad is geldt: op werkdagen vóór 22.00 uur besteld, morgen in huis. Zie voor meer informatie over bestellen de klantenservicepagina.
Kan ik de voorraadstatus van producten in de winkel zien?
Onze winkel in Antwerpen hanteert dezelfde voorraad als in de webshop wordt getoond. Wanneer u een product wenst af te halen, is het verstandig dit eerst te reserveren via de webshop of telefonisch via +32 (0)3 605 22 26. Zo weet u zeker dat het product voor u klaar ligt.
Hoe actueel is de voorraadstatus van de producten op de site?
De voorraadstatussen en levertijden worden iedere 2 minuten geüpdatet via een koppeling tussen ons magazijn en de webshop. In uitzonderlijke gevallen kan het gebeuren dat een product net uitverkocht is terwijl er wel voorraad aangegeven was. In dit geval heeft een andere klant een fractie eerder dan u het laatste exemplaar van het product besteld.
Ik wil langskomen in de winkel om een bestelling op te halen, kan dat?
Ja, u kunt ook uw bestelling afhalen in onze winkel in Antwerpen. We raden u wel aan om voor dat u langs komt telefonisch contact op te nemen, zo weet u zeker dat uw bestelling voor u klaar ligt. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Kunnen jullie ook producten leveren die niet in het assortiment zitten?
Wanneer u op zoek bent naar een product dat niet in de webshop van Bax-shop.be is opgenomen, kunt u contact opnemen via helpdesk@bax-shop.be of u kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken. De klantenservice zal contact zoeken met de leverancier en u uiteindelijk telefonisch of per mail een voorstel doen.
Wat zijn B-stock-artikelen?
Bax-shop.be biedt op de webshop zogenaamde B-Stock-producten aan. Deze producten zijn veelal licht beschadigd, een paar weken gebruikt of hebben een kapotte verpakking. De artikelen werken altijd voor 100%, maar worden door de genoemde kleine mankementen tegen een veel lagere prijs aangeboden.
Hoe kan ik vanaf uw productpagina een product bestellen?
U drukt op de gele knop 'Bestellen'. Het product zal in uw winkelwagen worden geplaatst. Wilt u nog meer producten bestellen, voeg deze dan op dezelfde manier toe. Direct afrekenen is mogelijk door de stappen op het scherm te volgen.
Ik wil graag wat telefonisch bestellen. Kan dat?
Ja, dat kan. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Moet ik een klantenprofiel aanmaken als ik iets wil bestellen?
Nee, dit hoeft niet perse. U kunt er ook voor kiezen om eenmalig als gast iets te bestellen.
Wat is het voordeel van een eigen klantenprofiel?
U kunt uw klantenprofiel personaliseren waardoor u alleen gerichte aanbiedingen ontvangt. Verder kunnen wij u beter helpen bij het vinden van de juiste producten en bij het oplossen van problemen. Ook krijgt u een handig overzicht van uw bestelhistorie.
Ik wilde een product gaan bestellen maar dit is opeens duurder.
Het kan inderdaad voorkomen dat een product goedkoper op onze website heeft gestaan. Doorgaans heeft dit te maken met het feit dat onze leverancier de inkoopprijs heeft verhoogd.
Kan ik een overzicht krijgen van eerdere bestellingen?
Ja dat kan. Wanneer u een klantenprofiel heeft, worden al uw bestellingen opgeslagen. Onder het tabblad bestelhistorie treft u al uw vroegere bestellingen aan.
Krijg ik een orderbevestiging wanneer ik een bestelling plaats?
U ontvangt een e-mail zodra de status van uw order wijzigt. Zo weet u precies wanneer wij de betaling hebben ontvangen en wanneer uw bestelling verzonden zal worden.
Waarom heb ik geen orderbevestiging gekregen?
Heeft u de orderbevestiging niet per e-mail ontvangen? Kijk dan eerst even of deze niet door uw spamfilter is geblokkeerd. Is dit niet het geval, neem dan direct contact met ons op. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Wanneer ontvang ik mijn backorder?
Onze backorder-afdeling zal u via e-mail op de hoogte houden over de levertijd van de backorder.