- Home /
- Klantendienst /
- Waar is mijn pakket?
Waar is mijn pakket?
Hoe volg ik mijn Bax Music pakket? Waar vind ik het tracking-nummer? Hoeveel afleverpogingen doet de bezorger? Je vindt hier antwoord op al je aflever-vragen.
Bestelling volgen | Afleveren bij buren | bpost | Transmission | Speciale koerier | Zie ook
Bestelling volgen
Wanneer we je bestelling verzenden, sturen we je een tracking-nummer via e-mail. Met dit tracking-nummer kun je je pakket volgen.
-
Als je deze code 's avonds of 's nachts krijgt, kun je hem pas de volgende ochtend gebruiken.
-
Geen tracking-nummer gekregen? Kijk in je 'Ongewenste mail' of 'Spam'.
-
Als onze eigen Bax Music koerier je bestelling komt bezorgen, krijg je geen tracking-nummer.
Afleveren bij de buren?
We begrijpen dat een deel van onze klanten het erg handig vindt om het pakketje bij de buren op te halen. Of dit mogelijk is, verschilt per vervoerder. Hieronder, bij 'Bezorginformatie per vervoerder', lees je daar meer over.
Tips:
-
Weet je van tevoren dat je niet thuis zult zijn? Kies tijdens het bestelproces op onze website voor Afhalen (tijdens de stap 'leveringsmethode'). Selecteer vervolgens een afhaalpunt in jouw buurt.
-
Daarnaast kun je bij ons kiezen voor een specifieke bezorgdatum of een bepaald tijdvak. Bekijk ons volledige overzicht van bezorg-services.
Bezorginformatie per vervoerder
Bax Music werkt in België samen met de vervoerders bpost, UPS en Transmission. Tijdens het bestelproces (onder de stap 'Leveringsmethode') zie je een overzicht met de mogelijke vervoerder(s). De beschikbare opties zijn afhankelijk van de verzendopties die je hebt gekozen.
bpost
Gewoonlijk bezorgt bpost tussen 9:00 uur en 15:00 uur van maandag tot en met zaterdag.
-
1. Wanneer we je bestelling verzenden, ontvang je een Track & Trace-nummer via e-mail. Dit is meestal 's avonds of 's nachts.
-
2. Vanaf de volgende ochtend gebruik je deze code om je bestelling te volgen.
-
3. Ben je niet thuis, dan levert de bezorger het pakket mogelijk bij de buren af. In elk geval laat de bezorger een afwezigheidsbericht achter.
-
4. Als er niet bij de buren bezorgd is, heb je twee mogelijkheden:
-
Het pakketje bij een bpost PostPunt afhalen. Dit kan vanaf de eerstvolgende dag dat het PostPunt geopend is.
-
Of een tweede aanbieding aanvragen. Meer informatie vind je op het afwezigheidsbericht.
-
-
5. Weet je van tevoren al dat je niet thuis zult zijn? Je kunt via de bpost website of de My bpost app eenvoudig je leveringsvoorkeuren instellen. Kies bijvoorbeeld voor een afhaalpunt, een veilige plaats of bezorging bij de buren.
Goed om te weten:
-
We raden aan om de e-mail met de barcode erin mee te nemen. Het kan gebeuren dat de medewerker hiernaar vraagt.
-
Ligt je pakket bij een bpost PostPunt, dan heb je 14 dagen de tijd om de zending op te halen. Daarna wordt het pakket teruggestuurd naar Bax Music.
Transmission
Als je kiest voor bezorging door Transmission (indien deze optie beschikbaar is in de winkelwagen), mag je uitgaan van het volgende:
- 1. Wanneer we je bestelling verzenden, ontvang je een Track & Trace-pakketnummer via e-mail. Dit is meestal 's avonds of 's nachts.
- 2. Vanaf de volgende ochtend gebruik je deze code om je bestelling te volgen.
- 3. De bezorger doet een eerste afleverpoging. Ben je niet thuis, dan wordt er een kaart achtergelaten. Hierop staat hoe je een nieuwe bezorgafspraak kunt maken.
- 4. Er wordt een tweede afleverpoging gedaan op basis van de afspraak die je gemaakt hebt met Transmission. Als je niet thuis bent, gaat het pakket terug naar Bax Music.
- Bezorging bij de buren, of ophalen bij een afhaalpunt is niet mogelijk.
Speciale koerier
Als je gebruikmaakt van bijvoorbeeld onze Toetsen Service, dan wordt je pakket bezorgd door een speciale koerier. In zulke gevallen nemen we altijd eerst contact met je op om een bezorgafspraak te maken.
-
Bezorging bij de buren, een tweede afleverpoging, of ophalen bij een afhaalpunt zijn niet mogelijk.
-
Je krijgt geen Track & Trace-code.
> Meer informatie over speciale bezorg-opties
Zie ook
> Afhalen in winkel of bij afhaalpunt
> Verzenden & Bezorgen
> Deellevering
> Bezorging in het buitenland
> Afleveradres wijzigen
> Bestelling niet ontvangen
> Levertijden
> Bestelling plaatsen
Veelgestelde vragen & antwoorden
Verzending & Bezorging meer vragen
Waarom werkt mijn Track & Trace-nummer niet?
Wanneer u uw nummer heeft gekregen en dit dezelfde avond nog niet werkt, dan kan het zijn dat de zending nog niet is opgehaald door de vervoerder. Het is in dat geval raadzaam de volgende ochtend nog eens te kijken. Mocht de track & trace-code niet werken, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kunnen via de vervoerder zien wanneer de zending geleverd wordt. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Wat zijn de verzendkosten?
Bij bestellingen boven 65,- betaalt u geen verzendkosten. Bij bestellingen onder 65,- incl. btw zijn de verzendkosten 3,95. Uitzondering op deze regels zijn remboursbestellingen. Hiervoor geldt te allen tijde een opslag van 9,95.
Kan ik achterhalen waar mijn bestelling zich bevindt wanneer het pakket verstuurd is?
Bij iedere bestelling die verzonden wordt ontvangt u via e-mail een Track & Trace-nummer. Met dit nummer kunt u achterhalen waar uw pakket zich bevindt. Heeft u de orderbevestiging niet per e-mail ontvangen? Kijk dan eerst even of deze niet door uw spamfilter is geblokkeerd. Is dit niet het geval, neem dan direct contact met ons op. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Worden bestellingen ook op zaterdag bezorgd?
bpost levert ook pakketten op zaterdag. Alleen cargo-zendingen, dat wil zeggen pallets en grote goederen zwaarder dan 30 kg of langer dan 1.50 meter worden niet op zaterdag bezorgd.
Welke producten worden per cargozending verzonden?
Een cargozending bestaat uit pallets of stukgoederen. Producten die zwaarder zijn dan 31,5 kg en lichter zijn dan 50 kg worden tot de stukgoederen gerekend. Ook producten waarvan de langste zijde langer is dan 1,75 m vallen in deze categorie. Producten die zwaarder zijn dan 50 kg worden per pallet verzonden. Het kan gebeuren dat de track & trace-code niet werkt. Wanneer dit het geval is, neem dan even contact op met de klantenservice van Bax-shop.nl. Wij kunnen via de vervoerder precies zien wanneer de zending geleverd gaat worden. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Kan mijn bestelling vertraging oplopen?
Helaas is het mogelijk dat er vertragingen optreden bij de levering van uw bestelling, bijvoorbeeld als gevolg van winterse neerslag of drukte rond de feestdagen. Bax-shop.be kan hier niet aansprakelijk voor worden gesteld. Wel zullen wij ons altijd inzetten voor het vinden van een passende oplossing.
Kan ik mijn bestelling ook zelf afhalen in de winkel?
Ja, u kunt uw bestelling zelf afhalen bij onze winkel in Antwerpen. Wacht voor de zekerheid het bericht af, dat uw bestelling klaar ligt. Dan weet u zeker dat uw bestelling compleet is. Geef in de winkel aan dat u al een bestelling heeft gedaan en het verkooppersoneel helpt u snel verder.
Hoe worden bestellingen verstuurd?
De pakketten verstuurd door Bax-shop.be worden binnen Belgie verzonden via een van onze vervoerders zoals bpost of UPS. In het buitenland neemt een partner van onze vervoerders, bijvoorbeeld DPD, dit voor zijn rekening.
Kan ik een bestelling in delen laten leveren wanneer niet alle bestelde producten op voorraad zijn?
Wanneer slechts een deel van uw bestelde producten op voorraad is, kunt u er voor kiezen om te wachten tot alles binnen is of om de artikelen los te laten leveren. U krijgt hiervoor de gelegenheid tijdens het plaatsen van uw bestelling in de laatste stap van het bestelproces. Het is bij rembourszendingen niet mogelijk een levering in delen te laten leveren. Deze worden altijd in één keer geleverd.
Kan elke bestelling in delen geleverd worden?
Nee, het is bij rembourszendingen niet mogelijk een levering in delen te laten leveren. Deze worden altijd in één keer geleverd. Bij alle overige betaalmethoden is dit wel mogelijk.
Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
De vervoerders hanteren geen vaste bezorgtijd. De postbode heeft van 08.00 uur tot 20.00 uur de tijd te leveren. Wanneer niemand thuis is, wordt er een briefje in uw brievenbus gestopt en kunt u zelf online een nieuwe bezorgdatum kiezen. Wanneer niemand voor de tweede keer thuis is, dan kan het pakket gedurende een periode van twee weken afgehaald worden op een afhaallocatie van onze vervoerders. U kunt ook gebruik maken van Bax-shop "Op afspraak" Met Bax-shop 'Op afspraak'® kunt u zelf de bezorgdatum en het tijdvak van levering kiezen, tot een maand na de dag van uw bestelling. Dit geldt bij producten uit voorraad leverbaar.